Nieuw overzicht filiaal specifieke prijzen toegevoegd.
Bij het downloaden van offertes, facturen en verkooporders de bestandsnaam verbeterd.
Nieuwe pagina toegevoegd om applicatiefouten in kaart te brengen. Deze is te vinden onder Beheer > Applicatiefouten. Hier is ook de gelijknamige autorisatie voor nodig.
Het is nu mogelijk om items in de tabellen (zoals artikelen of verkooporders) in een nieuw tabblad te openen door middel van ctrl+click of middelste muisknop te gebruiken.
Cycle counts worden nu ondersteund. De cycle count geeft aan welke artikelen geteld moeten worden en de correcties hiervoor kunnen worden doorgevoerd. De volgende autorisaties zijn hiervoor toegevoegd en benodigd:
De laatste autorisatie duidt op een cycle count kunnen bewerken die al verlopen is, oftewel de einddatum is al gepasseerd.
Minimaal API versie 60.1.0 vereist.
De artikelnummers worden nu beter gesorteerd doordat ze niet meer als tekst worden behandeld.
Procentgetallen worden nu als volwaardige nummers getoond
Opgelost dat er te veel velden bewerkbaar waren bij het aanmaken van een verkooporder of offerte
Als er een master-slaveconfiguratie wordt gebruikt en de slave niet bereikbaar was, kunnen wij nu aangeven: "Gegevens zijn mogelijk verouderd."
Het is nu mogelijk om de bundels van de QR-app zijn eigen instellingen te geven en is het mogelijk om een bundel in te stellen op basis van een wijk die ingesteld is in de Q-line.
De gebruiksvriendelijkheid van het werkplekbeheer is verbeterd. Er is een nieuwe validatie toegevoegd voor niet-gelicentieerde werkplekken, en een raadpleegmodus geïntroduceerd voor eenduidigheid. De standaard werkplek is nu ook vrijgegeven. Opslaan is alleen mogelijk wanneer de status geldig is. Bij het aanmaken van een nieuwe licentie staan niet alle vinkjes standaard aan.
De verwijzingen tussen offertes, verkooporders, pakbonnen en facturen worden nu getoond in de detailweergave.
Het is nu mogelijk om contracten aan te maken en te bewerken
De ingewisselde vouchers worden nu weergeven in de details van een online bestelling
Het is nu mogelijk om een eigen domein voor het verzenden van e-mails in te stellen. Nadat je een domein hebt ingevoerd, krijg je de benodigde DNS-records te zien die ingevuld moeten worden bij door de domeinbeheerder. Zodra de DNS-records geverifieerd zijn, worden e-mails automatisch vanaf dat e-mailadres verzonden.
Nieuwe instellingen toegevoegd voor het printen van bonnen met de bestelzuil. Deze instellingen zijn beschikbaar vanaf API 59.7.0.
Onder de algemene instellingen is een nieuwe instelling toegevoegd: "Sta medewerkers toe in te loggen met een RFID". Als dit is ingeschakeld kan een medewerker inloggen door zijn medewerkerspas tegen de NFC-lezer te houden.
Er is een nieuwe pagina toegevoegd om de algemene instellingen van de online omgeving te beheren, te vinden onder 'Beheer > Algemene instellingen'.
Om deze pagina te raadplegen is de volgende autorisatie nodig: MplusKASSA Online > Beheer > Algemene instellingen > Raadplegen / Bewerken.
Er is een nieuwe pagina met werkplekbeheer, hier kunnen wij apparaten koppelen aan verschillende werkplekken.
Beheer van custom actions toegevoegd, deze custom actions zijn te gebruiken in de online apps. Voor nu wordt dit alleen ondersteund in de handheld.
Te vinden onder: Beheer > Webhook custom actions
Verdichten van factuurregels toegevoegd in raadplegen mode
Instellingen overzetten pagina gemaakt, je kunt hier instellingen overzetten tussen filialen, administraties en online omgevingen.
Deze tool is voornamelijk bedoelt om de technische dienst en programmering te ondersteunen, en niet per se voor eindgebruikers. Daarom is hier ook een aparte autorisatie voor nodig in de online autorisatieboom.
Spaanse taal toegevoegd
Het veld "E-mail Naam" onder de gast bestelwebsite heeft nu validatie gekregen op de ingevoerde waarde. Dit om te voorkomen dat er een e-mailadres wordt ingevuld dat vaak de spamdetectie triggert. Ook wordt hier extra informatie weergeven om duidelijk te maken waar dit gebruikt wordt.
Tevens is het nu mogelijk dit in andere velden te integreren.
Totaaloptelling toegevoegd voor contractregels, per frequentie
Mogelijkheid toegevoegd om alle kolommen van een order in één keer van een waarde te voorzien
Pakbon factureren geeft nu ook de mogelijkheid om de factuurdatum aan te passen
Direct facturen toegevoegd voor verkooporders. Bij deze functie wordt er automatisch een volledig geleverde pakbon aangemaakt en een factuur.
Contractregels toegevoegd aan de verkooponderdelen
De indeling van de artikel/medewerker/relatie detailweergave kan nu worden aangepast
Verkoopoverzicht toegevoegd aan de relatiekaart
Ordersoorten toegevoegd aan verkooporders. Er kan nu op gefilterd worden, de ordersoort kan worden aangepast en de ordersoort autorisaties worden nu gehanteerd.
Contracten toegevoegd aan het verkoop-onderdeel, voor nu alleen raadplegen
Beheer van de Payter integratie toegevoegd.
Ticket counter dashboard rapporten toegevoegd.
De volgende rapporten kunnen worden toegevoegd:
Verkoop onderdeel
Kolommen toegevoegd aan het online bestellingen overzicht.
Nieuw overzicht artikel bestellingen toegevoegd.
Invoervelden aan de slider toegevoegd zodat er ook getallen ingevoerd kunnen worden. Daarnaast is de slider nu ook beschikbaar als filter optie voor alle select velden, bijvoorbeeld omzetgroepen.
Het verkooprapport toont nu gegevens op basis van facturen, kassabonnen of beide. Er is een extra filter toegevoegd welke alleen facturen en kassabonnen op basis van orders kan tonen.
Performance verbeteringen doorgevoerd in de inkoopopdracht-, offerte-, verkooporder-, pakbon-, factuur- en contractoverzichten. Deze verbeteringen werken vanaf API versie 60.1.5.
Alle relevante offertes, verkooporders, pakbonnen, facturen en contracten onder verkoop op de relatiekaart worden nu getoond, er wordt niet meer gefilterd op datum. Bij het openen van een van deze of het aanmaken van een nieuwe, wordt de relatie context nu ook onthouden. Na het afronden wordt de gebruiker weer teruggebracht naar de relatiepagina.
Specifieke handheld en kiosk werkplekken worden nu ondersteund in de instellingen
De Adyen, MSP en Pay integraties zijn nu beschikbaar als één van de relevante modules is gelicenseerd.
De correcte autorisaties om autorisatiegroepen te raadplegen en bewerken worden nu gehanteerd.
De apparaat instellingen voor bestelzuil worden nu beheerd onder Beheer > Werkplekken
Verbeteringen voor het filiaal specifiek-rapport:
Verbeteringen omtrent autorisaties van de verschillende inkoop en verkoop onderdelen
Filiaalspecifiek is nu ook te bewerken zonder artikelkaart-bewerkrechten als de instelling "Filiaalspecifiek wijzigen autorisatie is leidend" aanstaat
Het initiële datumfilter wordt nu ook toegepast op de overzichten
Iconen toegevoegd voor de integraties
Het verkooprapport is aangepast (voorheen artikel bestellingen), dit rapport kan nu artikelverkopen tonen uit kassabonnen en facturen
Verschillende verbeteringen voor inkoop en verkoop
Verkoopsoortfilter toegevoegd aan artikel bestellingen overzicht
Probleem opgelost in het filiaalspecifiek-rapport dat de filters niet goed functioneerden
Probleem opgelost dat het kassabonnen-overzicht niet op basis van sync marker werd opgevraagd
Probleem opgelost met het downloaden van meerdere orders tegelijkertijd
Probleem opgelost met het sync marker limiet in het verkoopelement op de relatiekaart
De minimale besteltijd, interval en aantal dagen in de toekomst instellingen worden nu gelimiteerd dat ze niet negatief kunnen worden.
Problemen opgelost met een relatie-specifieke BTW-wijze in offertes, verkooporders en facturen. De BTW-wijze wordt nu alleen toegepast in bewerk modus en als de relatie daadwerkelijk wordt gewijzigd.
Probleem opgelost dat het toepassen van een kortingsbedrag niet goed werkte in verkooporders, facturen en contracten met BTW exclusief
Probleem opgelost dat verschillende pagina's niet bereikbaar waren op een API versie ouder dan 57, voordat de online autorisatieboom is geïntroduceerd
Probleem opgelost dat de voorraad-app instelling "Veld met reden van uitloop" niet meer werkte.
Probleem opgelost dat de categorie filters initieel (bijvoorbeeld de actief-tab) niet werden toegepast in het artikel/medewerker/relatie overzicht
Probleem opgelost met de inkoop en verkoopautorisaties. Het navigeren naar de subpagina controleerde de 'nieuw' autorisatie in plaats van de 'raadplegen' autorisatie, dit resulteerde in een melding "Geen toegang tot deze pagina"
Handmatig invoeren van een datum werkt nu beter voor de backoffice in het Nederlands
Probleem opgelost dat online verkoop niet goed werkte als er geen verkoopsoorten waren ingesteld
Probleem opgelost bij het volledig of niets leveren van een pakbon, de aantallen worden nu juist toegepast als je eerst handmatige wijzingen maakt
Probleem opgelost dat het navigeren naar de verkoop filtersconfiguratie niet werkte
Probleem opgelost dat brutoprijs en verkoopprijs waren omgedraaid bij samengestelde artikelen op de artikelkaart
Problem opgelost dat bedragen en kortingen niet aangepast konden worden onder verkoop in specifieke situaties, bijvoorbeeld met relatiekortingen
Probleem opgelost dat artikel/relatie/medewerker kopiëren niet meer werkte
Probleem opgelost dat de verkoop en brutoprijs waren omgedraaid bij het bewerken van filiaalspecifiek
Probleem opgelost dat widgets met een aangepast vergelijking niet duidelijk werden weergeven
Probleem opgelost dat de apparaatconfiguratie niet kon worden bewerkt
Probleem opgelost dat de artikelkaart bepaalde prijs gerelateerde velden niet kon weergeven
Probleem opgelost dat de filters in de online overzichten niet altijd de geselecteerde en beschikbare waarden lieten zien
Probleem opgelost dat de bewerk autorisatie van verschillende instellingenpagina's niet werkte
Bugfixes tafelbestelgeschiedenis overzicht