De Voedingskenmerkentab is vanaf nu gelicenceerd op de horeca- of ingredientenmodule.
Het printen van een artikel vanuit raadplegen van de artikelkaart print nu het artikel met de geselecteerde uitvoering en leverancier.
Bij het beheer van een menu (Artikelen > Menuplanning) wordt nu gecontroleerd op dubbele artikelen en ingrediënten in de verschillende maaltijden per dag.
M.b.v. de nieuwe instelling kan aangegeven worden hoe gereageerd moet worden op dubbel artikelen. Dubbele ingrediënten zijn altijd toegestaan en worden alleen gemarkeerd met een waarschuwing.
M.b.v. het nieuwe artikelkaartveld 'negeer_dubbel_menuplanning' kan aangegeven worden dat bovenstaande controles niet uitgevoerd hoeven te worden voor het artikel. Deze kan gebruikt worden voor bijv. ingredient-artikelen die vaak gebruikt worden.
N.B.: Dubbele artikelen in dezelfde maaltijd is nooit toegestaan.
Menuplanning aanpassingen:
Menuplanning > Maaltijdplanner
Menuplanning > Planning
In de volgende Beheer-items worden de meest linkse kolom(men) nu vastgezet zodat wanneer naar rechts gescrolled wordt deze nog steeds zichtbaar zijn:
Tevens wordt de huidige werkplek nu vet weergeven in de betreffende header van de kolom.
Mogelijk gemaakt om een artikelknoppenlayout in te laden op basis van het actieve menuplan. Dit kan gedaan worden door bij "Beheer > Artikelen > Snelknoppen" een snelknoppentabblad te markeren als menuplanningtab.
Bij het opstarten van pos zal deze layout zichzelf vullen op basis van de op dat moment ingeplande menuplanning en de actieve dag daarin. Er wordt voor iedere maaltijdmoment een subknop gemaakt met daaronder de artikelen die in dat moment verkocht worden. De knoppen worden per keuzegroep naast elkaar gezet in kolommen.
Ook wordt voor de kleurbepaling van de knoppen gekeken naar de ingestelde menuplan kleur
Import functionaliteit toegevoegd voor artikeluitvoeringen, ingrediënten en receptstappen.
Het filiaalfilter bij Beheer > Min / max voorraad laat nu alleen nog filialen zien waar de gebruiker de min/max voorraad raadplegen autorisatie voor heeft.
Probleem verholpen dat wanneer je bij het beheer van de artikelsnelknoppen foutmeldingen kunt krijgen als je op de knoppen in de preview klikt.
Barcode scannen bij nieuwe inkoopopdracht vulde de inkoopprijs niet in. Korting % kan nu ook bij directe inkooplevering ingevuld worden zoals dit ook bij de opdracht kon.
E-mailen van inkoopopdrachten/leveringen op een slave werkt nu weer.
Bij het importeren van artikelen, medewerkers en relaties kan nu het wijzig gedrag per veld toekenning ingesteld worden.
De keuzes zijn:
Het is een wijzig gedrag en heeft dus geen effect op het importeren van nieuwe kaarten. Als het globale wijzigen vinkje uitstaat worden er nooit kaarten gewijzigd ongeacht het wijzig gedrag van individuele veld toewijzingen.
Het is nu bij het importeren van multiselectie-velden zoals categorieën mogelijk om meerdere waardes gescheiden met komma's te specificeren.
De data voor multiselectie-velden wordt bij het starten van de import gevalideerd om te voorkomen dat er tijdens de verwerking foutmeldingen ontstaan.
Na het uitvoeren van een import krijg je nu gelijk de vraag of je weer een matching wilt uitvoeren. Dat is nog eens extra bescherming tegen het onverhoopt dubbel importeren van dezelfde kaarten.
Importeren van artikelen met kleuren en maten werkt weer.
De import gaf ten onrechte de melding dat niet alle drie de velden kleur, maat en verdicht waren toegekend.
Wanneer de tijdens de validatiefase van de import de gebruiker een vraag gesteld werd, deed de import altijd alsof er Ja als antwoord gekozen was.
Als er tijdens het importeren meerdere matches op een kaart zijn gevonden, en je importeert ook een veld dat meerdere waarden kan hebben (zoals categorie), dan krijg je nu geen foutmelding meer.
Op de ticket lay-out heb je nu ook het veld "Tekst met bereidingswijze" die ook de teksten van de bereidingswijzen bevat.
Probleem verholpen waardoor het bewerken van lay-outs niet goed werkte via Remote Desktop.
Bugfix in het artikelverloopoverzicht. De bestelde aantallen konden hoger uitvallen dan de werkelijkheid als er een tafeloverboeking naar een niet lege tafel had plaatsgevonden.
Baklijsten hebben nu ook de mogelijkheid om gefilterd te worden op de verkoopsoort.
Het overzicht Financieel > Totalen heeft de optie gekregen voor twee nieuwe subonderdelen: Retourpinnen en Medewerkers.
Overzicht omzet per filiaal uitgebreid.
Er zijn kolommen toegevoegd voor:
Overzicht heeft nu twee tabs
Er is een nieuw overzicht: Medewerker > Verkochte artikelen.
Rapporteert per medewerker, per boekdag, per werkplek, per artikel de verkochte aantallen en totaalbedragen.
Ondersteunt momenteel de volgende filters: periode (inclusief tijd), filiaal, medewerker, artikel.
Ook kun je via vinkjes kiezen of je wel/niet subartikelen wilt zien. In geval van niet tonen kun je aangeven of het subtotaal van de subartikelen bij het totaal van het hoofdartikel opgeteld moet worden.
Overzicht relatie omzet per dag toegevoegd.
Laat de omzet per klant per dag zien. Rij per klant en kolom per dag. Overzicht kan gefilterd worden op periode en relaties.
Het overzicht Relaties > Koopgedrag heeft een nieuwe sub-tab "Per filiaal" waarmee je hetzelfde overzicht ook nog eens uitgesplitst per filiaal kunt zien. Dus per relatie én per filiaal.
Bug opgelost in het overzicht Relaties > Koopgedrag die zorgde dat de tabel rechts geen rekening hield met de volgende filters: medewerker, filiaal, en activiteit.
Hierdoor kon de optelling van de linkertabel afwijken van de optelling van rechtertabel.
Potentiele oorzaak voor foutmelding "Out of system resources" bij Overzichten > Verkoop verholpen.
Er is een nieuw 'Correctie aantallen'-overzicht bijgekomen onder Overzichten > Voorraad. Deze laat de correctie aantallen per artikel zien met daaronder een lijst in welke correcties het gedaan is. Hiermee kunnen uitschieters eenvoudig gevonden worden.
Keukenbonnen verdelen signaal gaat verloren na gang uitvragen actie als het scherm niks meer te doen had voor de bon.
De artikelinformatiepopup heeft een redesign gekregen en bevat nu meer informatie.
Op basis van of de informatie ingesteld is, verschijnt het wel of niet in de popup.
De mogelijke onderdelen zijn:
In deze versie krijg je een foutmelding wanneer je een niet goed geconfigureerd weegartikel op de weegschaal legt.
Niet goed geconfigureerd betekend bijvoorbeeld 15 euro per gram waardoor het totaal bedrag boven de max van de weegschaal uit komt.
Mogelijk gemaakt om je eigen keukenscherm om te wisselen naar het scherm van een andere locatie. Je zal dan de bonnen zien alsof je de gekozen locatie bent.
Mogelijk gemaakt om keukenbonnen te verplaatsen naar andere keukenschermen. Dit kan per gang of per regel gedaan worden.
Mogelijkheid tot printen van 'details per bestelling'-bon
Wanneer je in de kassa een tafel of bestelbon open hebt staan, kun je nu vanaf de 'details per bestelling'-tab een bestelhistorie-bon printen. Deze bon print alle bestelmomenten met de bestelde artikelen onder elkaar en laat een totaal, aanbetaald en openstaand bedrag zien.
Het kruis waarmee de bereidingswijze weer verwijderd kan worden van een artikelregel is groter geworden. Dit maakt het makkelijker om er op te klikken.
Aantal keukenscherm performance update's
Probleem dat medewerkerwachtrij deadlock meldingen geeft verholpen.
BTW-wissel knop foutmelding verholpen
Aantal bugfixes aan het keukenscherm
Bugfix voor crash die kon optreden als de bereidingswijzesheet werd geopend terwijl hier geen module voor aanwezig was.
Bereidingswijzesheet/popup openen vanuit de artikelregel werkte niet meer.
De ordersheet gaat niet meer steeds groter of steeds kleiner worden na meerdere keren openen en sluiten.
Probleem verholpen bij het afdrukken van tafel/bestelbonnen.
Wanneer de gangregels gesorteerd moeten worden op basis van een veld van de artikelkaart, werkt dit nu ook goed wanneer artikelen meerdere keren voorkomen in de lijst van regels.
De ordersheet is nu breder wanneer deze op bezorgen staat ingesteld. Hierdoor zal de ordersheet ook op lagere resoluties leesbaar blijven.
Wanneer vanwege een betaalwijzelimiet een relatie verplicht geselecteerd moest worden, dan was bij het het afrekenen nog mogelijk om deze relatie te gaan deselecteren waardoor de kassabon alsnog zonder relatie geregistreerd kon worden.
Gebruiker krijgt nu een melding wanneer een artikel niet gewogen kan worden omdat de prijs/kg te groot is.
Tevens opgelost dat hoofdmenu naar voren komt bij het starten van Mettler Toledo weegschaal display.
Probleem opgelost bij factureren van pakbonnen: In zeer specifieke situatie kon een verzamelfactuur aangemaakt worden zonder de bereidingswijzen en/of samengestelde artikelen. Dit kon alleen voorkomen wanneer aan de verzamelfactuur pakbonnen zonder regels waren toegevoegd. Wanneer vervolgens de factuur gecrediteerd werd kwam deze met de foutmelding dat het totaalbedrag niet correct was.
De vanuit de voorraadapp opgestuurde correctiereden en correctietype worden nu getoond in de lijst van correcties en bij het raadplegen van een correctie
Opslaan van correcties gaat nu sneller.
Deze versie werkt alleen correct als een van de volgende modules aanwezig is: Q1005_Artikelenbeheer_Pro, Q1400_Tafels, Q1440_Cafetaria, Q1470_Afhalen_Bezorgen. Er komt een foutmelding naar voren zodra je artikelen aanslaat in pos zonder deze modules
Heeft de klant deze modules niet installeer dan nog versie 34.1.1 of een nieuwere
Het is mogelijk gemaakt om artikelen terug te roepen. Dit doe je vanuit artikel raadplegen. Er moet ook een reden voor de terugroepactie opgeven. Artikelen die zijn teruggeroepen kunnen niet meer verkocht worden (nog wel ingekocht). Er wordt hiervan een bericht rondgestuurd (op slave's komt dit nog niet direct aan). Na een synchronisatie is dit ook op slave-kassa's bekend.
Ook is er een overzicht van teruggeroepen artikelen toegevoegd onder: Overzichten > Artikelen > Teruggeroepen artikelen. Het is ook mogelijk om een filter voor teruggeroepen artikelen toe te voegen aan het artikelfilter. Beheer > Artikelen > Artikelfilters. Ongedaan maken van een terugroepactie kan door het teruggeroepen artikel te raadplegen en de knop "Terugroepactie ongedaan maken" te gebruiken.
Bij het scannen van barcodes met een Zebra Symbol barcodescanner kan de kassa nu visuele en auditieve terugkoppeling geven op de scanner
Dit werkt alleen als de Zebra CoreScanner driver geïnstalleerd is. Deze kan hier gedownload worden. Gebruik de 64-bits driver versie op 64-bits windows, en de 32-bits op 32-bits windows.
Er zijn twee instellingen bijgekomen onder Beheer > Instellingen > Instellingen > Barcodeherkenning
Letop de kassa zet de barcodescanners in IBMHID mode hierdoor is het niet mogelijk om barcodes in bijvoorbeeld kladblok te scannen. Wanneer de scanner ontkoppeld wordt of spanning verliest zal hij terug gaan naar zijn default mode.
Vebeteringen in het kader van het Keurmerk Betrouwbaar Afrekensysteem.
Er zijn transactiehashes en totaalhashes toegevoegd waarmee de integriteit van de bonnen gecontroleerd kan worden. Hiermee is directe manipulatie van kassabonnen via de database op te sporen. Als je bijvoorbeeld een bonnummer er tussenuit haalt, en dan alles hernummert, zal de controle van de hashes niet meer klopppen omdat er een hash ontbreekt die gebruikt is in de keten van hashes.
Je kunt een hash-controle uitvoeren door als SUPERUSER het Beheer-menu te openen terwijl je CTRL+ALT inhoudt. Onder Admin tools > Herstel en controle > Hashes vind je de mogelijkheid om alle hashes te controloren.
Extra inkoopopdrachtstatus toegevoegd: "Ontvangen door leverancier."
Deze kan tussen "Aangeboden aan leverancier" en "In behandeling door leverancier" gebruikt worden.
Nieuwe speciale prijs toegevoegd: "Niet verkoopbaar". Als je dit instelt voor een artikel, dan is deze niet meer verkoopbaar via de kassa. Je kan dit bijv. instellen voor artikelen die je alleen maar wilt kunnen inkopen.
Er zijn twee "nieuwe" PostgreSQL authenticatiemethoden bijgekomen: SSPI (lower) en SSPI (upper).
SSPI kan gebruikt worden om op basis van de ingelogde Windows gebruiker ook automatisch in te loggen op de PostgreSQL-database, zonder dat je een gebruikersnaam of wachtwoord hoeft op te geven. Lees onze Enterprise Features (https://helpdesk.mpluskassa.nl/scp/faq.php?id=81) voor een uitgebreidere uitleg hiervan.
Met deze twee extra opties kun je forceren dat MplusKASSA de Windows gebruikersnaam in kleine letters (lower) of in hoofdletters (upper) doorgeeft aan PostgreSQL. In Windows-omgevingen kan het namelijk voorkomen dat dezelfde gebruiker soms met kleine en soms met hoofdletters "ingelogd" is.
Het is nu mogelijk om de minimale en maximale voorraad op 0 in te stellen. Voorheen was het dan leeg. Wanneer dit bij beide gedaan is zullen deze artikelen niet in het bestelvoorstel naar voren komen.
Versie 1.0 van de import van PS in foodservice is nu beschikbaar. Houd er rekening mee dat je hiervoor ook een abonnement op PS in foodservice nodig hebt.
Via deze import kun je de volgende gegevens importeren: voedingswaarden, allergenen, dieetrestricties, ingrediëntdeclaraties.
De import kan de volgende artikeleigenschappen gebruiken om deze gegevens op te zoeken: barcode, artnr.lev. en direct via het PS-id van PS in foodservice zelf.
Via de link kun je de documentatie bekijken. In de bijgevoegde media zie je een korte indruk van hoe je de import toevoegt, uitvoert en wat het resultaat is.
De algemene afdrukfunctionaliteit van de overzichten optimaliseert nu de breedte van kolommen op basis van de data in de kolom. De koppen worden er diagonaal boven geprint zodat voor de koppen geen extra breedte nodig is. Lege kolommen worden geheel weggelaten. De titel van het overzicht wordt weer op de juiste grootte afgedrukt.
Buddy Autorisatie
Als het accorderen van knoppen aanstaat is het nu mogelijk om gebruik te maken van Buddy Autorisatie. Wanneer een medewerker voor een bepaalde autorisatie Buddy Autorisatie heeft, dan kan deze in zijn eentje de actie niet doen, maar kan iemand anders (die ook ten minste Buddy Autorisatie heeft) het accorderen.
Dit werkt momenteel alleen nog maar in de kassa en niet in de backoffice.
Het recent toegevoegde overzicht Medewerkers > Verkochte artikelen is nu niet meer ook nog per werkplek gegroepeerd.
Aantal gasten is toevoegd aan het overzicht "Relaties > Koopgedrag".
De instelling "Toon totaalbedrag op de tafellijst" werkt nu ook in de Qline echt afzonderlijk van de instelling "Toon totaalbedrag op de tafelplattegrond" (idem voor "Toon aanbetaald").
Voorheen zat de instelling er wel in, maar hij werd in de Qline nergens uitgelezen en voor beide gevallen (plattegrond en tafellijst) werd gebruik gemaakt van de instelling voor plattegrond.
De instelling "Toon totaalbedrag op de tafellijst" werd overigens wel door de handheld correct gebruikt.
Hoofdmenu-item "Exports" hernoemd naar "Import/Export":
Eerste blad van onderdeel "Imports" is de "Imports Portal", een verzameling met shortcuts naar alle import-onderdelen in de applicatie, die nu op verschillende plekken staan. In de toekomst is het namelijk de bedoeling dat "Import/Export" de centrale plek wordt voor Imports en Exports.
Je kunt een customAction knop nu instellen voor een specifieke "Webhook Application", zodat alleen de endpoint van deze Application wordt aangeroepen bij het drukken op de knop. Als je geen keuze maakt, zal de customAction nog steeds naar alle endpoints verstuurd worden, zoals ook nu al het geval is.
Daarnaast is de optie "Aanroepen bij opstarten" nu ook een dropdown (met Nee/Ja) ipv. een invoerveld waar je handmatig "Nee" en "Ja" in moet vullen.
Webhooks: De externalCardScan kun je nu ook wegklikken en als je geen displayTime meegeeft blijft deze staan totdat de huidige bon weer gesloten is.
Wanneer op de artikel- of medewerkerkaart het veld 'k_filiaalfilter' wordt toegevoegd, dan wordt in de artikel- of medewerkerlijst automatisch het filiaalfilter toegevoegd en op dit veld expliciet gefilterd. Artikelen en medewerker waarbij dit filiaalnummer niet is ingevuld worden altijd doorgelaten.
Dit was reeds mogelijk met de relatiekaart.
Het is nu mogelijk geworden om te kiezen of je een bereidingswijze-sheet of een bereidingswijze-popup wilt gebruiken.
Webhooks: Er wordt niet meer standaard een cURL log geschreven. Dit is nu in te schakelen onder Instellingen > Webhooks > Communicatie > Uitgebreid cURL logboek schrijven als dit nodig is voor ontwikkeling of probleemoplossing.
Woordalliasen toegevoegd voor
De volgorde van artikelen onder een webartikelgroep kan nu aangepast worden op basis van een artikelkaartveld.
Aan het filiaalfilter wordt nu (indien ingevuld) per filiaal en per werkplek ook de externe referentie tussen haakjes toegevoegd.
De externe referentie wordt vooraan gezet, omdat aangenomen wordt dat als de externe referentie ingevuld is, dat deze ook belangrijk is ter identificatie.
Het is mogelijk om het toevoegen van de externe referentie via een Instelling uit te zetten: Filters > Filiaalfilters
Een aantal schermen dat opgedeeld is met behulp van splitters heeft snelknopjes gekregen om de verdeling snel aan te passen.
Zo kun je bijvoorbeeld het tabblad "Uitvoeringen" van de artikelkaart direct het volledige scherm geven, of juist snel minimaliseren.
Ondersteuning voor etiketvellen toegevoegd in printerlay-outs.
Indien een barcode niet exact 1-op-1 gevonden wordt, dan wordt er nu ook een poging gedaan zonder evt. voorloopnullen.
Als de barcode bijv. 09712345678912 is, dan wordt er ook gekeken of in de administratie de barcode 9712345678912 te vinden is.
Andersom geldt hetzelfde, als de barcode 9712345678912 is, dan wordt er ook gekeken of in de administratie de barcode 09712345678912 te vinden is.
Het aantal voorloopnullen maakt niet uit.
Het is nu mogelijk om met een aparte autorisatie te beïnvloeden welke medewerkers in het aanmeldscherm van het hoofdmenu verschijnen. Deze autorisatie-optie is te vinden onder Back-office > Aanmelding > Toegang tot MplusKASSA.
Op deze manier kan je dus een autorisatiegroep maken die wel bepaalde handelingen mag uitvoeren op een filiaal, zoals interfiliale overboekingen of inkoopopdrachten, maar niet mag inloggen op dat filiaal.
Zoekfunctie van artikelkaart, medewerkerkaart en relatiekaart is gelimiteerd tot de eerste 100 tekstvelden per kaart.
Deze limitatie maakt voor de meeste klanten niet uit want ze hebben maar 20 à 30 tekst velden. Maar er was een klant die er meer dan 220 had aangemaakt en dan kon de zoekindex niet meer opgebouwd worden.
Als je bij Beheer > Instellingen > Filialen op meerdere werkplekken dezelfde werkplektoewijzing hebt ingevuld (wat niet mag), dan krijg je nu bij het opslaan van de wijzigingen een duidelijke foutmelding met referenties naar de betreffende werkplekken, in plaats van een moeilijk ontcijferbare databasefout.
De foutmelding luidt: "Er zijn duplicate toewijzingen gevonden bij de volgende werkplekken: ..."
Werkplektoewijzing is een Enterprise Feature die zeer geschikt is voor gebruik in grote bedrijfsnetwerken in combinatie met zaken als desktopvirtualisatie of remote desktop.
Algemeen filiaalfilter: Autorisatiecontrole aangepast waardoor deze stricter is geworden.
Voorheen werden alle filialen, waaraan voor de medewerker een autorisatiegroep was toegekend, toegevoegd aan het filter. Hierbij werd verder niet gecontroleerd of de medewerker daadwerkelijk geautoriseerd was voor het betreffende item of overzicht. Dit wordt nu wel gedaan.
Voorbeeld 'Verkoop > Orders': Wanneer de medewerker voor filiaal 2 is toegekend aan een bepaalde autorisatiegroep en hierbij (voor dat filiaal) niet geautoriseerd is voor dat item (via de groep of de individuele autorisatie) dan zal filiaal 2 niet meer verschijnen bij 'Verkoop > Orders' op de andere filialen wanneer deze medewerker daar is ingelogd. D.w.z. er worden in dat overzicht geen orders getoond van filiaal 2.
Het overzicht Relaties > "Omzet per dag" heeft nu een optie om de bedrag inclusief of exclusief BTW te tonen. Standaard is inclusief.
Daarnaast heeft dit overzicht ook een filiaalfilter gekregen.
Extra filteroptie in de baklijsten status. Er kan nu ook gefilterd worden op "alle niet geannuleerde"
Nieuwe autorisatieoptie voor inkoopopdrachten "Mag leveren zonder aan te bieden aan leverancier"
Wanneer de aanbieden aan leverancier optie gebruikt wordt zal deze autorisatie gecontroleerd worden wanneer een gebruiker een levering probeert te doen zonder dat de opdracht aangeboden is aan de leverancier.
Het is nu mogelijk bij de "Kolomindeling filialen" te kiezen voor het veld "Externe referentie".
Inconsistente oranje tint van veel iconen gecorrigeerd.
Nieuwe instelling toegevoegd m.b.t. selectie van verpakkingen en uitvoeringen bij het onderdeel Inkoop. Deze heeft de volgende opties:
De term "Restant" is toegevoegd als Woordalias.
Het is niet langer mogelijk het programma te hervatten na een foutrapport, wel kun je nu kiezen om het programma te herstarten.
Dit is gedaan omdat hervatten vaak tot andere fouten leidt. Hierdoor schiet de gebruiker er deze extra fouten zijn voor ons alleen maar ruis die het oplossen van de echte fouten moeilijker maken.
Fout opgelost in het dialoog voor werkplektoewijzing dat je krijgt als je verbinding maakt met een universele licentiesleutel, en je nog geen toewijzing gekregen hebt.
De fout die kon optreden was: "Kan functie niet aanroepen voor item 'Soort' ivm onjuist veldtype."
Werkplektoewijzing is een Enterprise Feature die zeer geschikt is voor gebruik in grote bedrijfsnetwerken in combinatie met zaken als desktopvirtualisatie of remote desktop.
Als je in het overzicht Relaties > Koopgedrag de kolomindeling voor filiaal bewerkt, krijg je niet meer een foutmelding over UpdateZichtbareKolommen
.
AccessViolation opgelost die kon optreden bij een bijzondere combinatie van bestandsrechten op de afbeeldingen-map. Namelijk: wel rechten om de mapinhoud te bekijken, maar niet om de individuele bestanden daarin te openen.
Lost het probleem op dat je bij het maken van een nieuwe correctie geen selectie van correcties meer kon doen doordat dit een foutmelding gaf.
Wanneer je door middel van selectie bewerken een categorie wijzigt, zal deze nu wel goed bijgewerkt worden.
Bij "polling" webhooks kon het voorkomen dat er na enige tijd een StackOverflowException optrad. Deze is nu verholpen. Voornamelijk de backgroundPoll
webhook had hier last van, omdat deze heel lang "polled".
Wanneer een zebra symbol barcode scanner gebruikt werd in de modus waarin de kassa feedback via de scanner geeft werd er af en toe een willekeurig karakter aan de barcode toegevoegd.
Het backgroundPoll
webhook-event werkt weer! Dit event werkte niet sinds v28 en leverde de volgende foutmelding op "Cannot call Start on a running or suspended thread".