Deze bugfix is gerelateerd aan de foutmelding: "You must be in ShowCheckbox mode to set to this date."
Probleem verholpen waardoor het programma kon crashen bij het wisselen van categorie in artikelbeheer.
De snelknoppen en knoppenindeling kunnen nu niet meer verwijderd worden als ze nog gekoppeld zijn aan een werkplek. Er wordt dan een melding gegeven met een opsomming van de gekoppelde filialen en werkplekken en de melding dat ze ontkoppeld moeten worden.
Artikelkaart: Bij numerieke velden kan nu ook het maximale aantal decimalen ingesteld worden.
Maximale kleurnr
was 999 maar via importeren kon er een hoger nummer in gezet worden.
Het is nu mogelijk gemaakt een nieuwe rij aan te maken als je handmatig hogere nummers wilt gaan gebruiken.
Ondersteuning voor o.a. MiFARE readers die onder Windows als Smartcardlezer herkend worden.
Het kan zo zijn dat elke keer als er een kaart bij de reader wordt gehouden Windows begint te zoeken naar een driver. Zie het volgende document om dit uit te schakelen. https://docs.google.com/document/d/1Q7kVUohBv0L_tS0cocH-pn4BJlalXqwQvNyqDuLzbXM/edit?usp=sharing
De instelling "Waarschuwing geven bij selectie onbekend tafelnummer" is aangepast in "Actie bij selectie onbekend tafelnummer."
Deze nieuwe instelling heeft er een extra optie Niet toestaan
bij gekregen.
De oude ingesteld waardes zijn nu als volgt:
Er is een instelling bijgekomen waarmee aangegeven kan worden of er verplicht een relatie gekozen moet worden voordat je kan afrekenen.
Bij de kassalade aansturing is een driver toegevoegd voor het direct serieel aansturen van lades. Dit is voor lades die niet op een printer worden aangesloten maar bijvoorbeeld met een lade converter.
Wanneer de gebruiker de koppelingen van printerlayouts aan bonprinters wijzigt voor een andere werkplek dan worden nu niet meer de koppelingen tussen de printerlayouts en de Windows-printers voor deze werkplek gewist.
In de kassa interface kunnen nu knoppen toegevoegd worden die een website naar keuze openen.
De pagina wordt ingeladen mbv de windows browser component wat dus Internet Explorer is. Welke versie er precies gebruikt wordt hangt af van de windows versie waarop de Qlijn geinstalleerd. Vooral op Windows XP/Pos Ready 2009 kan dit een te oude versie zijn en is het aan te bevelen als men gebruik wil maken van deze functie om Internet Explorer 8 te installeren.
Vervolgens kan gekozen worden welke versie gebruikt wordt door in het register naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\[WOW6432Node\]Microsoft\Internet Explorer\MAIN\FeatureControl\FEATURE_BROWSER_EMULATION
te gaan en daar een DWORD waarde aan te maken met als naam mplusq.exe en als decimale waarde 8000 (hex 0x00001f40) om internet explorer 8 te kiezen. Voor meer mogelijke waardes zie https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee330730(v=vs.85).aspx
Verbetering in de stabiliteit van de kassa, tafelplattegrond editor en kassainterface-editor.
Het wisselen van actieve tafelplattegrond is eenvoudiger gemaakt. De laatst geselecteerde plattegrond is nu de actieve plattegrond.
Probleem verholpen waardoor na het bewerken van een kassainterface met een website knop er een EAccessViolation melding kon optreden.
Probleem opgelost waardoor het niet mogelijk was om een nieuwe tafelplattegrond te maken en toe te kennen aan een filiaal als je nog geen tafelplattegronden aangemaakt en toegekend had.
Het is nu mogelijk om nieuwe autorisatiegroep te maken op basis van een bestaande groep via de knop Kopiëren.
Bij het scannen van artikelen voor een levering zal het scherm nu ook naar de juiste regel toespringen als deze niet op het scherm stond zodat er zichtbaar is wat er gebeurde.
Probleem verholpen bij het importen van artikelen met kleuren en maten.
Bij het bewerken van printerlay-outs wordt nu onderin getoond wanneer de geselecteerde printerlay-out aangemaakt is en wanneer de laatste wijziging van de lay-out heeft plaatsgevonden.
Het toevoegen van een afbeelding aan de achtergrond van een factuurlayout veroorzaakt niet langer dat wanneer geprobeerd wordt de layout in te lezen er een EInvalidOp fout optreed.
In het verloop-overzicht kan nu ook gefilterd worden op werkplek.
Het werkplek filter is toegevoegd aan het breuk, promotie, eigen gebruik-overzicht
In het BPE-overzicht mogelijk gemaakt om te filteren op een specifiek type BPE.
Export mogelijkheid toegevoegd aan verloopoverzicht
Het artikelfilter in het breuk, promotie, eigen gebruik-overzicht filtert nu.
In het totaal overzicht staat nu bij de tafelretour en retourboekingen welke medewerker dit gedaan heeft.
Totaal overzicht (ook Kassa > Kasboek > Dag/periode totalen): De indeling van de financiële totalen is veranderd. Deze nieuwe indeling moet ervoor zorgen dat het duidelijker is wat de werkelijke omzet en BTW is, dus zonder de kasontvangsten, uitgaves en de overige bedragen die niet zijn geboekt op een omzetrekening. (meer info volgt...)
Wanneer u toch de 'oude' indeling terug wilt hebben dan kunt u een vinkje bij de instelling INDELING 'OUDE' STIJL zetten (Overzichten > Financieel > Totalen > Instellingen).
Totalenoverzicht: Indien een enkele kastelling wordt weergegeven dan wordt het begin- en eindsaldo nu wel weer weergegeven. Indien het meerdere tellingen zijn dan wordt deze in eerste instantie verdicht weergegeven zonder begin- en eindsaldo. M.b.v. de nieuwe instelling 'Kastellingen verdicht' (vanuit Overzicht > Financieel > Totalen) kunnen de tellingen eventueel nog onverdicht weergegeven worden zodat van iedere telling het begin- en eindsaldo weergegeven wordt.
Het retour bedrag in het totaal overzicht werd niet opgeteld deze liet de stuksprijs zien.
De tekstregel van een artikel staat nu ook in dit overzicht. Hierin staat onder andere de opgegeven omschrijving van vraagom artikelen.
Nieuwe optie vanuit Kasboek > Kastelling: Betaalwijze wissel. Hiermee kunt u een overboeking doen van de ene betaalwijze naar een andere.
Vraag voor afrekenen. Er kan een vraag ingesteld worden die naar voren komt als je naar afrekenen gaat. Je kan dan kiezen voor terug- of doorgaan.
Instelling erbij gemaakt die het mogelijk maakt om wel of niet een venster te tonen van meerdere artikelen van hetzelfde productnummer.
Een medewerker wordt nu ook afgemeld na een in- of uitklok-actie als de instelling 'Inloggen na elke actie' aanstaat.
Wanneer er bij een kastelling op Sluiten wordt gedrukt nadat er wijzigingen zijn gemaakt zal er nu een vraag gesteld worden of dit echt de bedoeling was.
De kostenplaats bij later factureren van een tafelorder was niet zichtbaar in de overzichten
De bedrag-kolom in de kassabon is iets breder gemaakt zodat ook de grotere bedragen goed worden weergegeven bij een lagere resolutie..
Wanneer een reeds geboekt artikel verwijderd wordt van een tafel of bestelbon (dus tegengeboekt) dan wordt dit nu niet meer als een foutaanslag geregistreerd maar als retour. Deze tafel-retouren worden separaat van de normale retouren in de periodetotalen weergegeven.
Enkele regel invoervelden
Problemen met het afdrukken van handtekeningbonnen bij het afrekenen met creditcards verholpen.
Bij CCV ITS werd de pashouder bon geprint ipv de winkeliersbon. Bij VIC 1.07 werd geprobeerd een blanco bon te printen waardoor de printerservice crasht.
De knop om het verkoopvenster te openen in de kassa kon onterecht aangeven dat je de verkeerde modules hebt.
Probleem opgelost: De knop "Maak kassabon" gaf een foutmelding wanneer deze voor de tweede keer werd ingedrukt.
De ordertab onthield de dag van de vorige order wanneer je een nieuwe order ging invullen, hij stelt nu altijd de huidige dag voor.
Probleem verholpen in de communicatie met CCV ITS terminals waardoor deze trager reageerden.
Kasboek > Kastelling: Bij het afdrukken van de kastelling werd het begin- en eindsaldo niet meer weergegeven.
Kasboek > Kastelling: Probleem opgelost. Het kon voorkomen dat wanneer meerdere kassa's werden geteld op een hoofdkassa, de betaalwijzen dubbel werden weergegeven.
Probleem opgelost dat een medewerker soms niet naar het dag totaal in de kassa kon gaan terwijl die er wel voor geautoriseerd is.
De bestelbon wachtrij opende zijn bon niet als er een betaalde bon in beeld stond maar haalde deze wel uit de wachtrij weg. De bonnen kwamen wel terug bij opnieuw opstarten van de kassa.
Als een tafel geopend is, en tussentijds wordt afgehandeld, dan springt de kassa niet meer ongewenst naar BTW-exclusief modus.
De optie 'Inloggen na elke actie' functioneerde niet correct i.c.m. de optie 'Tafels > Tafel direct sluiten nadat hierop geboekt is'.
Verkooporders die aangemaakt zijn op een andere werkplek kunnen weer geselecteerd worden.
Probleem verholpen welke optrad als er werd geprint vanuit het medewerkerblad maar er nog geen afrekenbon-layout ingesteld was.
De tekstregels voor kortingsbedrag en kortingspercentage worden weer afgedrukt.
Probleem opgelost: Indien deze instelling (tafel direct sluiten) aan stond dan was het mogelijk dat wanneer de tafel werd afgerekend er een lege bon werd weergegeven.
Probleem verholpen in de Master/Slave-synchronisatie van de bestellingen.
Nieuwe instelling voor het invoeren van offertes/orders/pakbonnen/facturen vanuit de backoffice Zet deze instelling op 'Ja' om i.p.v. de factuurtekst de bontekst over te nemen van de artikelkaart. Indien de bontekst leeg is dan wordt de factuurtekst wel weer overgenomen. Deze instelling geldt alleen voor de verkoop vanuit de backoffice dus niet voor de kassa.
Wanneer vanuit de backoffice een samengesteld artikel wordt geselecteerd dan worden nu ook de artikelen van de samenstelling weergegeven en meegerekend.
Bij een correctie mogelijk gemaakt om van de niet geselecteerde artikelen de voorraad op nul te zetten.
Er kunnen problemen optreden bij het toevoegen en of verwijderen van bonprinters. Dit kan gefixed worden met een correctie op het database schema. http://www.bolt.nl/dealer/download/qline_schema/Tijdelijke%20fixes/1.25.5_1_fix.sql
Kan geen artikelen invoeren.
Import van backup met afbeeldingen werkt nog niet als er nog geen licentie aanwezig is.
Het hoofdmenu bevat nu een nieuw knopje naast de datum waarop het aantal openstaande printopdrachten staat. Door op dit knopje te drukken wordt een lijst van deze opdrachten getoond, inclusief de printerstatus. Op deze manier is bijvoorbeeld snel te zien dat de printer offline is, geen papier heeft of dat de klep openstaat.
De SUPERUSER
mag de opdrachten ook annuleren.
Bij het annuleren wordt de opdracht niet verwijderd, maar gemarkeerd als geannuleerd. Een opdracht is dus altijd terug te halen.
Als een stamkaart gewijzigd wordt op een Slave, dan wordt er nu een waarschuwingstekst getoond om de gebruiker hiervan op de hoogte te stellen.
Bij gebruikmaking van Master/Slave is het nu mogelijk om vanaf een Slave artikelen, relaties of medewerkers aan te maken en te wijzigen. De Slave voert dit uit direct op de Master en synchroniseert vervolgens de data. Dit werkt dus alleen als de Slave de Master kan bereiken.
Beperkingen:
Verkoopprijzen kunnen nu met meer dan 2 decimalen worden weergegeven. Ook kunt u eventueel nog het minimaal aantal decimalen instellen om de decimale nullen weer te geven of weg te laten.
N.B.: De artikelkaarten en printerlay-outs hebben hun eigen instellingen voor het aantal decimalen (zie handleiding).
Het zipbestand met daarin het installatiescript voor de Mplus GKS Service is aangepast.
Je moet nu vòòr de eerste installatie een keuze maken tussen de configuratie voor 32-bits of 64-bits systemen.
install.bat
detecteert automatisch of de keuze gemaakt is en zal anders de volgende foutmelding tonen:
. ===================================================
.
. Installatie mislukt
. -------------------
.
. U moet nog de juiste winsw.xml kiezen.
. Hernoem winsw-x86.xml of winsw-x64.xml naar winsw.xml,
. afhankelijk van uw besturingssysteem.
.
. ===================================================
Q-line GKS 1.0.1 is goedgekeurd door de FOD Financiën.
Als de medewerker een afbeelding gekoppeld heeft is deze nu ook zichtbaar in de bovenbalk en in het inklokvenster.
Het informatiescherm bevat nu ook een overzicht van gekoppelde API gebruikers. De SUPERUSER
kan vanuit dit overzicht ook de toegang blokkeren van API gebruikers. Let op: Het is altijd mogelijk om op afstand vanuit het API-beheer weer toegang te verlenen.
Het is nu mogelijk om meerdere printopdrachten tegelijkertijd te selecteren en vervolgens te annuleren. Het is nog steeds alleen voor de SUPERUSER
mogelijk om printopdrachten te annuleren.
Daarnaast toont dit overzicht nu ook een lijst van alle recent actieve printers, zelfs als er geen printopdrachten zijn. Op die manier kan de status van printers ook snel bekeken worden.
Nieuw printerlay-outveld voor de relatiekaart: *nr_en_naam
("Nummer Naam"). Drukt zowel het nummer als de naam van de relatie in één veld af.
Ook bij het afdrukken van een kastelling wordt nu de tekst "DIT IS GEEN GELDIG BTW KASTICKET" onderaan de bon gezet.
Het is nu mogelijk om Leverwijze (Bezorgen, Afhalen, …) op de desbetreffende lay-outs te kunnen zetten.
Ondersteuning voor registreren van Museumkaart bezoeken.
Nieuw printerlay-outveld *nr_en_naam
die op één regel zowel nummer als naam afdrukt.
Nieuw printerlay-outveld *postcode_en_plaats
die op één regel zowel postcode als plaats afdrukt.
Veelvoorkomende teksten worden nu in sommige gevallen ook afgekort op de afdrukt, zoals de tekst Betreft bestelling
, omdat het laatste gedeelte van die tekst er vaak afvalt.
De printerwachtrij toont nu waar mogelijk ook het soort printopdracht, zoals Kassabon of Bestelbon. Wanneer een printer langer dan 60 seconden geen status heeft bijgewerkt, dan wordt deze als Offline
beschouwd.
Als een barcode langer dan 13 karakters is, en hij wordt niet gevonden, dan worden nu de eerste 13 karakters ook gecontroleerd, mits het om een geldige EAN13 barcode gaat. Dit lost het probleem op van bepaalde artikelen die op het product zelf bijv. een 18-cijferige barcode hebben staan, maar in het artikelbestand slechts met de eerste 13 cijfers geregistreerd staan.
Wanneer een kleur maat artikel geselecteerd wordt via de kassa zal nu een pop-up verschijnen met de kleuren en maten hierin kan dan een keuze gemaakt worden.
Ondersteuning Wintec ET80ZK printer in COM-poort printer driver inclusief benodigde status controles voor geintegreerde PIN ondersteuning.
Op de uitbetalingsbon staat nu of dit via bank of contant gedaan was.
Algemeen: Laatst geselecteerde tabblad van het periodefilter (dag/week/maand/jaar/tijd/nummer) wordt nu onthouden per werkplek. De geselecteerde periode wordt niet onthouden.
Fix voor een fout in het database schema van sommige administraties. Deze fout veroorzaakt een database foutmelding bij het afdrukken van diverse overzichten.
Manuele fix voor dit probleem
ALTER TABLE cfg.tabelprinter_setup DROP CONSTRAINT tabelprinter_setup_pkey;
ALTER TABLE cfg.tabelprinter_setup
ADD CONSTRAINT tabelprinter_setup_pkey PRIMARY KEY(medewerker_nr, instid);
Probleem verholpen waardoor regels met een positief en met een negatief aantal die verder gelijk waren niet met elkaar verdicht werden op de tussenbon.
Probleem verholpen waardoor er helemaal geen artikelen meer ingevoerd konden worden.
Probleem verholpen waardoor de bonprinter kon stoppen met werken.
Probleem opgelost met afdrukken van bon bij urenregistratie.
Probleem verholpen waardoor de master/slave synchronisatie soms ten onrechte dacht dat de connectie te langzaam was.
Probleem verholpen waardoor er teveel ordertickets werden afgedrukt.
Op de uitbetaalbon van Jouw Marktkraam staat nu niet meer een ongeldige datum als er nog geen eerdere uitbetalingen hebben plaatsgevonden.
Standaard instelling van artikelen weergeven van zelfde product staat nu op nee.
Probleem verholpen waardoor het programma de foutmelding Nog geen connectie geselecteerd
kon geven als hij direct bij het opstarten weer gestopt werd.
Twee problemen verholpen die konden optreden op langzamere machines als de gebruiker te vroeg probeerde in te loggen.
Crash met de melding Layout soort ??? Ondersteund geen selectie op nr
of Layout soort ??? Ondersteund geen selectie op UUID
verholpen. Deze traden op bij het gebruik van lijst layouts.
Probleem verholpen waardoor het inladen van een backup met afbeeldingen blijft hangen bij het inladen van de afbeeldingen als er nog geen licentie aanwezig is.