Versie 59.8.3 MplusKASSA Q-line 59.8.3

Beta-periode:
De beta-periode van deze release duurt nog 2 dag(en).
Releasedatum:
04-07-2025
Schema:
59.4.6
GKS:
Niet GKS gecertificeerd


Sorteer op invoertijdstip Filter op 'Vereist aandacht bij installatie' Filter op 'Uitgelicht' Start presentatie


  • Opgelost dat het mogelijk was om print lay-outs te bewerken of migreren zonder over de daarvoor vereiste autorisatie te beschikken.

  • Opgelost dat het filteren op basis van artikel in de baklijst overzichten de Q-line doet crashen.

  • De knop "Kies THT-datum" bij het etiketteren in de POS is nu naast de knop "Kies sales & acties" geplaatst, zodat het numerieke toetsenblok ook op lagere resoluties goed leesbaar blijft.

    1 bijlage
  • Lost sporadische crash op bij klikken op bonregels.

  • Opgelost dat Q-line kon crashen wanneer de optie "Print etiket en voeg toe aan bon" werd gebruikt om een artikel te etiketteren, nadat enkel de POS herstart was (en niet de volledige Q-line).

  • Opgelost dat een foutmelding optrad wanneer een artikel met een plastic wegwerpverpakking werd aangeslagen op een bon met afwijkende consumptielocaties per regel.

  • Opgelost dat het in de POS mogelijk was om een cadeaupas handmatig op te waarderen, ondanks dat handmatige invoer was uitgeschakeld in de instellingen van die cadeaupas.

    1 bijlage
  • Opgelost dat het openen van de artikelinformatie-pop-up in de POS merkbare vertraging kon veroorzaken bij een groot aantal artikelkaart lay-outvelden (bijvoorbeeld door veel filialen).

    De vertraging kon ook optreden wanneer de pop-up uiteindelijk niet werd getoond, maar de instelling Informatiepop-up tonen bij aanslaan wel was ingeschakeld. Dit komt omdat er pas na de vertraging wordt bepaald of er informatie is om te tonen of niet.

  • Opgelost dat het openen van de artikelinformatie-pop-up in de POS merkbare vertraging kon veroorzaken bij een groot aantal artikelkaart lay-outvelden (bijvoorbeeld door veel filialen).

    De vertraging kon ook optreden wanneer de pop-up uiteindelijk niet werd getoond, maar de instelling Informatiepop-up tonen bij aanslaan wel was ingeschakeld. Dit komt omdat er pas na de vertraging wordt bepaald of er informatie is om te tonen of niet.

  • Opgelost dat de arrangementkorting verloren ging wanneer het verwijderen van een arrangementkortingsartikel op een tafel ongedaan werd gemaakt.

  • Opgelost dat als je een nieuwe relatie aanmaakt, de relatie budgetten van andere relaties ingevuld stonden op de nieuwe relatie.

  • Opgelost dat het niet mogelijk was om een slave te trekken van een administratie indien die administratie ooit eens wijn geserveerd heeft/mes en vork geplaatst heeft op een tafel d.m.v. het keukenscherm. Je kreeg dan een foutmelding omtrent "verk_order_course_action".

  • Bij het synchroniseren van Instellingen nemen we voortaan ook altijd de instellingen van filiaal 1 mee. In sommige gevallen is het namelijk nog steeds zo dat de API naar de instellingen van filiaal 1 kijkt (dit is uiteraard wel onwenselijk, en wordt ook op een ander spoor opgelost).

  • Als je kaartbeheer opent met een ongeldige selectielijst-query, dan zie je nu in de foutmelding om welk veld het gaat.

    1 bijlage
  • Verhelpt probleem dat er soms bij wat EAN13 barcodes moesten zijn een nul was voorgevoegd (UPC naar EAN13 conversie) in plaats van dat de checksum achteraan was toegevoegd.

    Dit ging niet altijd mis omdat blijkbaar niet alle bonprinters het zelfde werken op dit punt en bovendien het alleen gebeurde als de 12 cijfers een geldige UPC barcode waren (1 op 10 kans). Het programma doet het nu zelf zodat we niet meer printer afhankelijk zijn.

  • Opgelost dat bij de verkoop van een samengesteld artikel, waarvan een component op een ticket geprint moet worden, er wel een bon werd afgedrukt, maar zonder de verwachte informatie erop.

  • Opgelost dat het onderste transportbedrag op een regelblok van het nieuwe print lay-out systeem per ongeluk ook het eerste bedrag van de volgende pagina meenam.

  • Opgelost dat de sortering en groepering van kolommen niet altijd correct werd opgeslagen. Daarnaast is opgelost dat bij het aanpassen van een filter in het artikelprestatie overzicht, een eventuel bestaande kolomgroepering verloren ging.

  • Opgelost dat een nulstelling van een todolijst enkel het aantal op 0 zette, terwijl het totale aantal ongewijzigd bleef.

    1 bijlage
  • Als je probeerde in de POS je wachtwoord te wijzigen (door de medewerkerknop langdurig in te drukken), crashte de Q-line als je op dat moment geen Master-connectie had. Nu krijg je een mooie melding.

    1 bijlage