Wijzigingen aan de menuknop van de kassa
De instelling Vraag afdrukken EFT bon heeft nu drie mogelijke waardes gekregen.
Als de afrekenbon automatisch geprint wordt heeft deze instelling geen effect aangezien de EFT bon dan sowieso geprint wordt. Bonnen die getekend moeten worden worden altijd geprint.
Bij prijsbarcodes kunnen nu vijf varianten ingesteld worden.
Bij de configuratie van de RFID/MSR's duidelijk gemaakt dat de Columbus kelnersleutel driver niet de Columbus 800 ondersteund maar alleen de 300, 500 en 700.
Probleem verholpen waardoor het opslaan van een vrijwel lege maakbon configuratie een foutmelding kon geven.
Bij het beheer van de kassainterface zijn de knoppen nu alfabetisch gesorteerd.
Het is nu vanaf een Slave-werkplek mogelijk om directe inkoopleveringen te maken, mits er verbonden kan worden met de Master-database.
Tevens aanpassingen om goed om te gaan met artikel-, medewerker- en relatienummers hoger dan 2.147.483.648 en verbeterde Unicode ondersteuning.
Bij het importeren van artikelen, medewerkers en relaties kan nu aangegeven worden dat moet aangenomen worden dat het import bestand UTF8 gecodeerd. Als het import bestand een UTF8 BOM heeft zal het bestand altijd als UTF8 gelezen worden ongeacht deze instelling.
De regels van inkoopleveringen en inkoopopdrachten kunnen nu gesorteerd worden bij het afdrukken.
Nieuw overzicht: Omzet per omzetgroep uitgesplitst per filiaal. Via groeperen op omzetgroep kan dit voor alle filialen weergegeven worden.
SEPA-export bij betalingsbatches (Q5001): Sinds kort is de notatie veranderd indien bij een debiteur of crediteur geen BIC wordt vermeld. Bij bepaalde banken (bijv. ABN-AMRO) is deze wijziging verplicht omdat de opdracht anders wordt afgekeurd.
Er kan nu ingesteld worden dat wanneer de lijst van facturen uit de klantsheet afgedrukt wordt er alleen de openstaande facturen afgedrukt worden.
Het saldo van een NetPay kaart wordt nu ook getoond op de tekst klantendisplay.
Het is nu mogelijk om de factuurlijst op de relatie tab af te drukken.
Tijdstip van bestelling (tafel- of bestelbon) wordt nu ook op de factuur gezet wanneer deze later gefactureerd wordt.
Supportticket: #433181
Als je een afhaal/bezorgorder aanmaakt vanuit de kassa wordt niet langer de datum en tijd gereset als je deze eerst ingesteld hebt en vervolgens een relatie kiest.
Problemen met het aanklikken van tafels opgelost.
Keukenmanagement bugfix:
Wanneer een tafel geopend wordt, er vervolgens een artikel wordt aangeslagen en dan de volgende gang wordt uitgevraagd wordt nu wel de volgende gang bon geprint en niet alleen de bestelbon.
Vierkante witte tafel is nu weer wit en niet meer een hout patroon.
Bij totalen in de kassa wordt er weer goed per kassa gefilterd.
Na het openen en vervolgens sluiten van de popup met de lijst van tafels konden er fouten optreden.
Aantikken van de ticketcounter abonnement knop terwijl er geen regel geselecteerd is veroorzaakt geen crash meer.
Als met een Menu knop vanuit de kassa direct centraalbeheer artikelen werd geopend gaf dit een foutmelding.
Aanklikken van de ticketcounter abonnement knop veroorzaakt geen foutrapport meer als er een niet ticketcounter artikel geselecteerd is.
Verdichten werkte niet in 4.2.1 dat is nu weer hersteld.
Als bij de invoer van de postcode een bestaande relatie wordt gekozen springt het programma nu weer correct naar die relatie in de lijst van relaties.
Als bij de invoer van de postcode een bestaande relatie wordt gekozen springt het programma nu weer correct naar die relatie in de lijst van relaties.
Probleem verholpen waardoor het postcode invoerscherm af en toe op verkeerde momenten naar voren kon komen tijdens de invoer van een nieuwe relatie.
Master/Slave-synchronisatie van de hoofdkaarten van artikelen, relaties en medewerkers kost nu nog minder geheugen. Ook bij diverse andere synchronisatie stappen is het piek geheugenverbruik verlaagt.
Master/Slave bijwerken van artikelen, relaties en medewerkers kost nu minder geheugen.
In het application log krijg je de volgende melding als hij te veel geheugen gebruikt.
"M/S-Sync (download) attempt 1 failed: Out of memory"
Master/Slave bijwerken van artikelen, relaties en medewerkers kost nu minder geheugen.
In het application log krijg je de volgende melding als hij te veel geheugen gebruikt.
M/S-Sync (download) attempt 1 failed: Out of memory
De Master/Slave synchronisatie neemt nu aflever- en factuuradressen van queued_orders
over naar de filiaalorders. De synchronisatie van orders, uitgiftes en facturen zet deze adressen nu ook naar de Master over.
Nieuwe CSV-export mogelijkheid toegevoegd: Exact financials EDIS formaat. Als de instelling aan staat wordt bij een export van de lijst van facturen deze geëxporteerd naar het EDIS formaat.
Ondersteuning van Q3140 Tapautomaat op slave kassa's.
Kassa's die de zelfde tap gebruiken moeten op dezelfde database. Hetzelfde tapnummer mag niet in verschillende slave databases gebruikt worden.
Nieuwe implementatie van vingerafdrukherkenning ingebouwd.
Nieuwe optie: Activiteiten. Hiermee kan er zonder de kassa opnieuw op te starten van schermindeling, knoppenlayout en prijsgroep gewisseld worden. De optie is opgenomen in de module Q1480 Evenementen. Zie de handleiding voor meer informatie.
Per CBA-leverancier kan nu ingesteld worden óf wijzigingen/nieuw automatisch moeten worden verwerkt. De knop "Bijwerken uit Cloud" maakt gebruik van deze instelling.
Daarnaast kan ook ingesteld worden of bij "Bijwerken uit Cloud" de voortgang getoond wordt. Als dit uitstaat lijkt het alsof MplusKASSA vastloopt, totdat het bijwerken voltooid is. Maar op deze manier kun je wel op de achtergrond bijwerken zonder dat MplusKASSA steeds naar de voorgrond springt vanwege een voortgangsupdate.
Het ging mis bij het opslaan van de activiteiten locatienaam.
GetCellValue(..., UnicodeString&): Kan functie niet aanroepen voor item 'nieuwerij' ivm onjuist veldtype.
Snelheidsverbetering bij het opslaan van de printopdrachten voor een (tafel-)bestelbon. Dit kan de tijd die nodig is voor het opslaan van een (tafel-)bestelling aanzienlijk verbeteren.
In keukenmanagement kan in deze versie niet 1 scherm voor zowel keukenbonnen als uitserveer bonnen gebruikt worden.
Afdrukken van H@ND vouchers werkt niet.
Afdrukken van H@ND vouchers werkt niet.
Afdrukken van H@ND vouchers werkt niet.
Afdrukken van H@ND vouchers werkt niet.
Verdichten van regels werkt niet!
In de kassa geeft het totaaloverzicht de data van het gehele filiaal weer in plaats van alleen de huidige werkplek.
Ondersteuning voor DIVA en Ariva weegschalen van Mettler-Toledo.
Master/Slave-synchronisatie van de hoofdkaarten van artikelen, relaties en medewerkers kost nu nog minder geheugen. Ook bij diverse andere synchronisatie stappen is het piek geheugenverbruik verlaagt.
Bij het mailen van PDF bijlagen wordt er nu tussen het maken van de PDF's en het versturen van de emails getest of de PDF's al volledig geschreven zijn en een geldige inhoud lijken te hebben. Als de PDF's niet geldig zijn wordt er een melding gegeven en wordt de mail niet gestuurd.
Ondersteuning van Q3140 Tapautomaat op slave kassa's.
Aan de artikelkaart kan nu "apart bestellen" veld toegevoegd worden.
Als deze aan staat zal bij het maken van keukenbonnen aparte bonnen gemaakt worden voor artikelen waarbij dit aan staat.
Bij ticketcounter ticket layouts is nu ook de ticket tekst beschikbaar als veld.
De databasemigratie kan enige tijd duren en er kan ondertussen niet op andere kassa's gewerkt worden als die naar dezelfde database kijken!
Er is een nieuw optie waarmee je tijdens het bijwerken uit de Cloud kunt filteren op enkel prijs- en barcodewijzigingen.
Houd er wel rekening mee dat hij nog steeds alle wijzigingen zal overnemen, ook al filter je hierop. Maar je kunt in deze modus wel makkelijker zien wat er qua prijzen en barcodes gewijzigd zal worden, en evt. de wijzigingen deselecteren.
De melding als de kredietlimiet wordt overschreven is aangepast:
CBA ondersteunt nu ook de importering van verkoop_eenheid
. Dat wordt bijv. gebruikt voor weegschaalartikelen.
De configuratie voor CBA wordt nu opgeslagen in de database, in plaats van in het register. Dit gaat om zowel de geselecteerde leveranciers en omzetgroepen, als om de CBA databasegegevens. Hierdoor kun je CBA gebruiken vanaf elke werkplek, zonder dat je dit op elke werkplek hoeft in te stellen. Dit betekent dus dat het bestandje CentraalFB.ini
niet meer nodig is.
Als bij de e-mailinstellingen een afwijkend poortnummer opgeeft, dan wordt dat poortnummer nu altijd weer correct ingelezen bij het wijzigen van de e-mailinstellingen. Voorheen sprong het poortnummer namelijk steeds terug naar de standaard voor mét TLS (587) of zonder TLS (25).
Het is nu mogelijk om de voortgang bij het inlezen van CBA-wijzigingen te annuleren
CBA heeft nu een instelling om niet-actieve artikelen te verbergen. Dit kan dienen als alternatief voor auto-import=NEE. Op deze manier kun je auto-import toch aan laten staan, en zodra een klant dan weer gebruik wil maken van een artikel kan deze het artikel actief maken en wordt hij vanzelf weer in de import meegenomen.
CBA heeft nu een instelling om niet-actieve artikelen helemaal te verbergen. Dit kan dienen als alternatief voor auto-import=NEE. Op deze manier kun je auto-import toch aan laten staan, en zodra een klant dan weer gebruik wil maken van een artikel kan deze het artikel actief maken en wordt hij vanzelf weer in de import meegenomen. Ook los je hiermee op dat tijdens het bijwerken een heleboel artikelen getoond worden die je niet meer wil bijwerken.
Nieuw artikelfilter voor CBA prijs-/barcodewijzigingen. Als je dit filter selecteert, dan worden alle artikelen getoond die op het gekozen tijdstip (of periode) van prijs of barcode zijn gewijzigd.
CBA heeft nu twee aparte knoppen erbij gekregen om alleen bijgewerkte of juist alleen nieuwe artikelen in te laden.
CBA heeft nu twee aparte knoppen erbij gekregen om alleen gewijzigde of juist alleen nieuwe artikelen in te laden.
Nieuw artikelfilter voor CBA prijs-/barcodewijzigingen. Als je dit filter selecteert, dan worden alle artikelen getoond die op het gekozen tijdstip (of periode) van prijs of barcode zijn gewijzigd.
Bij het wijzigen van een inkooporder, inkooplevering, verkooporder, factuur, pakbon en offerte werden gewijzigde datums niet opgeslagen als je de datum wijzigde en dan direct op Bevestigen drukte. Dat gebeurt nu wel.
Zie de bijlage voor een voorbeeld.
QTaskRunner.exe toegevoegd welke artikel, relatie, medewerker en klantteller imports kan doen.
Keuzelijsten op de artikel-, relatie-, medewerkerkaart laten geen dubbele nummering meer zien.
Fix: keukenmanagement maakt geen maakbonnen meer aan waarvan geen enkele regel naar een scherm moet. Fix: verplaatsen van een tafel veroorzaakt geen foutmelding meer als voor het nieuwe doel geen schermen zijn ingesteld.
Algemeen filter: Werkplekfilter laat nu ook de naam van de werkplek zien. Gewijzigd is dat er pas een werkplek geselecteerd kan worden wanneer een (1) filiaal is geselecteerd.
De optie 'Alle BPE artikelen' is nu standaard geselecteerd in het BPE-overzicht.
De instelling om de prijzen en aantallen van samengestelde artikelen (bijv. met statiegeld) niet getotaliseerd weer te geven werkt nu ook bij verkooporders, pakbonnen en offertes. Deze instelling moet dan op Nee gezet worden.
Backoffice invoer inkoop en verkoop: Na selectie van artikel(en) krijgt de nieuwe regel nu de focus. Focus wordt op de aantal-kolom gezet zodat direct evt. het aantal aangepast kan worden.
Omdat de PDF printer alleen het deel van de printopdracht titel tot de eerste punt overneemt gebruiken we geen punten meer maar underscores in printopdracht titels. Offerte printopdrachten hebben nu het offertenummer in de naam.
Een fout opgelost waardoor de kassa in een onherstelbare situatie kon belanden na het afrekenen.
In de kassa kwam dan de melding dat de betaling gelukt is maar de bon niet afgehandeld is met 2 opties annuleren en opnieuw. Opnieuw werkte niet omdat de bon niet te herstellen was.
BPE op een retourregel is nu weer mogelijk. De regel wordt niet afgesplitst maar volledig op de geselecteerde BPE gezet.
Snelheidsverbetering bij het opslaan van de printopdrachten voor een (tafel-)bestelbon. Dit kan de tijd die nodig is voor het opslaan van een (tafel-)bestelling aanzienlijk verbeteren.
Op de bonprinter worden oa. Chinese tekens nu groter afgedrukt.
Probleem verholpen waardoor het programma kon blijven hangen bij het selecteren of beheren van relaties, artikelen en medewerkers.
Vooral de kies klant knop in de kassa liep hierdoor regelmatig vast.
Probleem verholpen waardoor het programma kon blijven hangen bij het selecteren of beheren van relaties, artikelen en medewerkers.
Vooral de kies klant knop in de kassa liep hierdoor regelmatig vast.
Probleem verholpen waardoor de data migratie die op de achtergrond word uitgevoerd nooit af kwam en maar data bleef wijzigen. Hierdoor kon de kassa erg langzaam worden of zelfs lijken te hangen.
Bug opgelost bij het maken van een correctie. Er kwam een foutmelding als je de correctie op basis van andere correcties wou doen.
Bij het afrekenen van kassabonnen wordt als er een deadlock optreed geprobeerd hiervan te herstellen.
Bij verkoop kassabonnen worden de knoppen exporteren, printen en e-mailen nu enabled als dat kan.
Het opslaan van een BTW-percentage bij BTW-code 5 gaat nu weer goed.
Kortingspercentage (uit bijv. een prijsgroep) wordt nu goed toegepast op een samengesteld artikel zonder meerprijs.
Witte vierkante tafel is niet meer houtkleurig.
Verdichten van regels werkt weer.
Problemen met het aanklikken van tafels opgelost.
Op één plaats tijdens het afrekenen waar gebruikers relatief vaak tegen een deadlock probleem aanliepen wordt deze situatie nu herkend en geprobeerd hiervan te herstellen.
Deze fix is ook beschikbaar in release 3.3.3
Afdrukken H@ND vouchers werkt weer.
Afdrukken H@ND vouchers werkt weer.
Fix: keukenmanagement maakt geen maakbonnen meer aan waarvan geen enkele regel naar een scherm moet. Fix: verplaatsen van een tafel veroorzaakt geen foutmelding meer als voor het nieuwe doel geen schermen zijn ingesteld.
Probleem verholpen waardoor na het sluiten van de tafellijst popup er soms een geheugenfout gemeld werd.
Aanklikken van de Ticketcounter abonnement knop veroorzaakt geen foutrapport meer als er een niet-Ticketcounter artikel geselecteerd is.
Inlezen van CSV bestanden (oa Beheer > Artikelen > Min/max voorraad)
Problemen met terugzetten van een backup zonder omzet verholpen.