Kleuren en maten aanpassingen:
Bij selectie bewerken ging het mis wanneer je "geen waarde" probeerde mee te geven bij bijvoorbeeld het gang veld.
Bij selectie bewerken werd het beheer venster geopend wanneer er een waarde werd ingevuld in het tekstveld.
Wanneer een veld van een van de kaarten verwijderd wordt zal dit veld nu ook uit de filters verwijderd worden, mocht het daarin staan.
Bij het wijzigen van snelknoppen wordt de selectielijst van artikelen nu geopend met het laatst gekozen artikel reeds geselecteerd.
Via de artikelkaart kunnen nu ook de gangen beheerd worden.
De minimale en maximale voorraad kan nu geïmporteerd worden.
De instelling Wachtrij functie
is verplaatst en staat nu bij 'Kassa > Wachtrij'.
De instelling "Afdrukken > Gebruik geïsoleerde printerservice" bepaalt of de interne of externe printerservice gebruikt wordt. De externe printerservice is nieuw in versie 1.19.0 en moet een stabieler systeem opleveren maar werkt op sommige systemen niet. Voor deze systemen kan met behulp van deze instelling terug geschakeld worden naar de oude situatie.
In het Payter instellingenscherm werkt nu de Selecteer knop voor het selecteren van een certificaat bestand.
Bij het koppelen van printers aan layouts laat hij de windows printers niet meer dubbel zien in de keuzelijsten.
Vanaf versie 1.19.0 ontbraken twee instellingen in de groep 'Kassa > Zelfbediening'. 'Klantselectie uitschakelen' en 'Direct gepast betalen'. Ook is de oude 'Zelfbedieningskassa' instelling nu wel verwijderd.
De tafelplattegrond geeft nu een melding dat je een plattegrond niet kan verwijderen als er nog filialen aan gekoppeld zijn. Dit kon je eerst gewoon doen maar dan kwam er een exceptie.
Bij het filiaal overzicht je eigen filiaal dik gedrukt gemaakt
Saldo en punten kunnen nu geïmporteerd worden.
Beheer > Relaties wordt niet meer getoond op slave systemen. De bewerkingen die in dat onderdeel zitten mogen namelijk niet vanuit een slave uitgevoerd worden.
Beheer van leverwijzen toegevoegd.
Nieuw: Directe inkooplevering. Dit is een levering zonder gekoppelde inkoopopdracht. M.b.v. de knop 'Nieuw' vanuit de inkoopleveringslijst en vanuit raadplegen enkele levering kan een nieuwe directe levering ingevoerd worden.
Bij het afdrukken van labels wordt nu eerst een overzicht weergegeven van de af te drukken labels. Hierin kan het aantal af te drukken labels per artikel nog aangepast worden.
Bij kopie bewerken bij medewerkers werden de ingestelde autorisaties niet opgeslagen.
Het breuk, promotie, eigen gebruik
en retour
overzicht hebben er een export en print knop bij gekregen.
Verloopoverzicht heeft nu instellingen gekregen waarmee aangegeven kan worden welke uren getoond moeten worden.
In het overzicht "Totalen" zijn nieuwe instellingen toegevoegd om de resultaten van de nieuwe logging te bekijken.
In de dagtotalen worden nu de exclusief BTW bedragen bij de omzetten en de BTW uitgerekend vanuit de inclusief BTW bedragen en pas op het eind afgerond.
De volgende twee weergaven toegevoegd aan het overzicht "Financieel" > "Totalen".
Kassatellingen: Een kassatelling kan nu op de bonprinter afgedrukt worden.
In de kastelling staat nu een knop om de lade te openen, als deze knop word ingedrukt wordt ook gelogd welke medewerker deze ingedrukt heeft.
In de wachtrij kan nu om een omschrijving gevraagd worden als de wachtbon terug de wacht in gaat. Om dit te gebruiken moet de instelling vraag om omschrijving wachtbon aangezet worden
Mogelijkheid om de naam/omschrijving van de tafel op de Bestelbon en Afrekenbon af te drukken.
Tafelbestellingen en bestelbonnen. Details per bestelling kunnen nu weergegeven worden.
De knoppen DELETE
, HOME
en END
werken nu in alle tekstvelden in de kassa.
Logging toegevoegd voor geannuleerde bonnen, fout aanslagen, en kassa gesloten.
Ondersteuning CCV ITS terminals Vx680, Vx810, Vx820 (geïntegreerde terminal dus niet 2-staps via Vx520/Vx570). Voor deze koppeling is een bonprinter met status terugkoppeling nodig. In principe zijn dit alle printers die de driver "OPOS (generiek, Epson OPOS >= 2.60)" gebruiken.
Voor retourpinnen moet bij de EFT betaalwijze aangezet worden dat negatief is toegestaan. Bij elke retour PIN actie moet een geautoriseerde medewerker geauthenticeerd worden. Dit kan met behulp van een medewerker pas of met behulp van een medewerker met een wachtwoord van minimaal vier karakters.
Nieuwe knop 'Kassa sluiten' toegevoegd die in de lay-out van de kassa-schermindeling gezet kan worden. Aangezien de bovenste werkbalk nu verborgen kan worden kan m.b.v. deze knop de kassa toch afgesloten worden. De knop is in eerste instantie door iedere medewerker in te drukken, maar zal hierna altijd om een geautoriseerde medewerker gaan vragen.
De knoppen van de bonregel-popup, zoals 'Aantal verlagen', 'Regel verwijderen' en 'Regel retour' kunnen nu ook als knop in de lay-out van de kassa-schermindeling gezet worden. Bij het beheer van de knoppen (Beheer > Kassa > Schermindeling) is hiervoor een nieuwe functie toegevoegd: 'Bonregel acties'.
De omschrijving van de tafel kan nu onthouden worden zonder dat erom gevraagd wordt. Dit is een extra optie in de bestaande instelling.
Er is nu een instelling om aan te geven of een medewerker op meerdere werkplekken binnen het filiaal aangemeld mag zijn. Standaard mag dit wel. Als dit niet mag dan wordt de medewerker wanneer dit mogelijk is, op een andere werkplek uitgelogd. Als het niet mogelijk is om de medewerker gelijk uit te loggen zal dit gebeuren nadat hij zijn bon heeft afgemaakt. Als de medewerker wachtrij aanstaat zal de bon ook overgezet worden na de werkplek waar de medewerker op inlogde.
De wachtrij voor wachtbonnen en bestelbonnen heeft nu een datum en tijd erbij. De bestelbon laat nu alleen de laatste 3 cijfers zien van het bestelnummer.
De handmatige PIN koppeling ondersteunt nu ook retour pinnen. Dit kan aan en uit gezet worden door bij de betaalwijze instellingen in te stellen of de EFT negatief mag zijn.
Kassatelling: De laatst ingevoerde kassatelling kan nu op de bonprinter afgedrukt worden.
Kassatelling: De getelde munten en biljetten worden nu ook geregistreerd (alleen van de telling, niet de afstorting).
Verbeteringen in de fout afhandeling van het CCV 2staps protocol voor PIN terminals.
Bij het drukken op "- aantal" op een bonregel kon er een foutmelding optreden.
De bereidingswijze staan nu altijd op volgorde op de bestelbon.
Als de gebruiker "Kies artikel" aan klikt terwijl de numerieke invoer linksonder leeg is gaat het programma nu niet meer zoeken naar artikelen met de barcode "0".
Probleem verholpen waardoor bij het opstarten van de kassa een fout kon optreden als er geen enkele EFT koppeling geconfigureerd was.
Fout verholpen waardoor op de bestelbon regels verdicht werden die niet verdicht horen te worden.
Op het tabblad met de laatst gemaakte bonnen stonden de bonnen niet meer op de juiste volgorde.
De kassa gaf een foutmelding bij het openen van een tafel die niet op de plattegrond staat.
Wanneer het databaseschema op Slave-kassa's geupdate is zal bij de eerstvolgende keer het programma automatisch de synchronisatiedefinities bijwerken.
In een Master/Slave-situatie moet het bewerken van de tafelplattegrond voor een Slave-kassa nu op de Slave-kassa zelf gedaan worden en kan dit dus niet meer vanaf de Master.
Master/Slave-synchronisatie
Slave-kassa's werken nu wel de voorraad in de Master bij.
Probleem verholpen waardoor er op een Slave-systeem de foutmelding kon komen dat de tabel temp_upteloaden_uitgiftes
reeds bestond als er meerdere keren een handmatige synchronisatie werd gedaan.
Master/Slave-synchronisatie van tafelorders werkt nu ook voor gewijzigde tafelorders.
De afdruk- en emailstatus van alle verkoopitems wordt nu geregistreerd. Indien een item is afgedrukt wordt een 'P' weergegeven. Wanneer deze gemaild is wordt een 'E' weergeven.
Selectie afdrukken nu mogelijk. Wanneer op deze knop wordt gedrukt zullen standaard de items die nog niet zijn afgedrukt worden geselecteerd. Deze optie is toegepast bij alle verkoopitems: Offertes, verkooporders, pakbonnen, verkoopfacturen en kassabonnen.
Pakbon factureren vraagt nu eerst nog om bevestiging voordat de pakbon gefactureerd wordt.
De productlijst is voorzien van het nieuwe filter.
Vereist minimaal Windows XP SP3.
Vereist minimaal Windows XP SP3.
De nieuwe printerservice kan crashen bij het afdrukken van bonlogo's.
Vereist minimaal Windows XP SP3.
De tekst op de knoppen in de bonregel popup wordt weer goed getoond.
Bij het importeren van artikelen bij een Fashion-administratie zal er een tekst getoond worden om de gebruiker te herinneren aan het selecteren van een kleur-/maatveld om de artikelen op te verdichten.
De instelling Bestelbon verdichten
onder afdrukken is nu vervangen door Bestelbon cafetaria verdichten
en Tafel bestelbon verdichten
.
Vanaf deze versie wordt PostgreSQL 9.4 volledig ondersteund. Dat wil zeggen dat:
Het is nu mogelijk om een tafelbestelling later te factureren. Er wordt vervolgens een pakbon van gemaakt.
Bij het autoriseren van kaartvelden worden nu ook de velden getoond die niet op de kaart staan. Deze zijn te herkennen aan de toegevoegde tekst "(niet op de kaart)".
Het afrekenproces is verbeterd, vooral bij gebruik van elektronische betaalwijzen zal dit opvallen. Door deze verbetering wordt een kassabon pas definitief gemaakt als alle betalingen geslaagd zijn. Mocht de elektronische betaling mislukken, dan kan de gebruiker nu zonder crediteren of annuleren terug naar het invoerscherm omdat er nog geen kassabon aangemaakt is.
Dit is de eerste release die ook de versienummering van ons GKS-certificaat aanhoudt. Onze GKS-editie van de Q-line is gecertificeerd op versie 1.0.x.
Het productienummer wordt nu direct in het aanmeldscherm getoond. Bij een fout met het verbinden met de GKS service wordt dit ook getoond.
Nieuwe groep van instellingen toegevoegd: Kassa > Zelfbediening (zie bijlage).
De 'oude' zelfbedieningskassa instelling is hiermee komen te vervallen. Indien bij een klant deze instelling was aangezet zullen de laatste twee instellingen automatisch aangezet worden wanneer deze versie geinstalleerd wordt.
Werkt nog niet vlekkeloos, treed regelmatig een division by zero op tijdens het scannen van een vinger. We zijn bezig een nieuwe SDK+runtime voor de scanner te verkrijgen aangezien de fout in de runtime van de scanner lijkt te zitten.
Ondersteuning van digitalPersona vingerafdruk scanners voor het aanmelden van medewerkers. Aangezien het matchen van een vingerafdruk tegen de bekende afdrukken een relatief trage operatie is zoekt hij alleen in de medewerkers die zijn toegevoegd aan het aanmeldscherm van de kassa.
Indien nodig kunt u hier de benodigde drivers en runtime downloaden.
CCV ITS OPI stuurprogramma ondersteunt nu het gebruik van de lokale printer van de Vx680 terminal. Dit moet geactiveerd worden via een vinkje bij de instellingen. Wanneer dit aangezet is kan er ook gepind worden als de printer van de kassa zelf niet online is.
Als dit geactiveerd wordt voor een Vx820 zal dit resulteren in een ValidationError melding van de terminal bij het starten van een transactie.
Algemeen: Periode/nummer-filter: Autorisatie toegevoegd, zie bijlage.
LET OP: Normaal gesproken is een groep/gebruiker standaard niet geautoriseerd voor nieuwe items. In dit geval zorgt de update ervoor dat deze nieuwe autorisatie-items wel standaard geautoriseerd zijn zodat het periodefilter in eerste instantie onveranderd blijft.
Algemeen: Het filiaalfilter laat nu alleen de filialen zien waarvoor de huidige ingelogde medewerker geautoriseerd is. Ook wanneer er binnen het filter niets geselecteerd is, dan zal het betreffende overzicht alleen de gegevens van de geautoriseerde filialen laten zien. Indien niet alle filialen zijn geautoriseerd dan wordt dit in het filter aangegeven met een waarschuwing, zie bijlage.
Een filiaal is geautoriseerd wanneer voor de ingelogde medewerker een autorisatiegroep gekoppeld is aan dat filiaal ongeacht de inhoud van deze groep.
Op het X en Z rapport "Financieel" is een apart kopje BEDRAGEN DIE OMZET DOEN AFNEMEN geplaatst dat altijd de waarde 0,00 zal hebben.
Wanneer er artikelen worden gezocht op barcode en er zijn meer dan 100 resultaten dan geeft de kassa nu een melding dat er te veel artikelen zijn gevonden. Voorheen probeerde de kassa ongeacht het aantal matches hiervoor een keuzelijst te tonen maar dat vraagt te veel geheugen en processor op de gemiddelde kassa als de lijst groot is waardoor de kassa lijkt te hangen.
De instellingen van de bestelbon regels worden nu apart ingesteld voor tafel- en cafetariabonnen.
De labels van de tafelplattegrond zijn nu in alle groottes weer goed zichtbaar. Ook heeft de tekst een schaduweffect gekregen.
Bij het inlezen van omzetgroepen werd (wanneer een artikel geen geldig artikelnummer had) per regel een melding gegeven. Dit gebeurt nu alleen de eerste keer dat dit voorkomt en er wordt bij de melding vermeld dat volgende niet-geldige regels overgeslagen zullen worden.
Onthouden van de laatste zoekopdracht bij de selectie van artikelen/relaties/medewerkers is nu instelbaar. Standaard staat deze optie aan.
Probleem verholpen in de nieuwe printerservice waardoor deze kon crashen bij het afdrukken van bonlogo's.
Het tegenboeken van een (tafel)bestelregel kan weer via de verwijderknop.
Artikel-, relatie- en medewerkerbeheer kan nu goed overweg met kaartnummers hoger dan 2.147.483.647 de limiet zou nu 9.223.372.036.854.775.807 moeten zijn.
Bij het opstarten van de kassa wisselen de artikel snelknoppen nu direct naar de eventueel ingestelde standaard hoofdgroep en subgroep.
Het visueel afrekenen bedieningselement wordt niet meer getoond in het afrekenscherm als de betaalwijze contant is uitgeschakeld.
In het hoofdscherm van de kassa worden knoppen die gekoppeld zijn aan een uitgeschakelde betaalwijze of een electronische betaalwijze waarvan de driver niet is geactiveerd niet meer getoond.
Probleem verholpen waardoor het kon gebeuren dat een bon zonder betaling werd opgeslagen.
Dit kon alleen optreden als "Direct gepast betalen" aanstond en er in het scherm van de kassa een knop stond voor een betaalwijze die gedeactiveerd was.
Dit verhelpt tevens het probleem dat als je met "Direct gepast betalen" aan een deel betaling deed dat hij zich gedroeg als of de bon volledig betaald was.
Bij het annuleren van de afrekening van een afgesplitste tafelbestelling wordt de splitsing nu correct ongedaan gemaakt, zelfs als de kassa tussentijds wordt herstart.
Winstberekening in artikelprestatie werd op basis van omzet inclusief gedaan, maar nu op basis van de omzet exclusief.
Bij het aanmaken van een nieuw veld in de kaarteditor kon ervoor gekozen worden om een veld aan te maken dat geen standaard waarde heeft maar wel vereist is om in te vullen. Dit wordt echter niet door de database geaccepteerd waardoor er een exceptie optrad.