De autorisatie van de voorraadkolom in de artikellijst werkt nu.
Bij het wijzigen van een kleur-/maatartikel werd niet goed doorgegeven aan de artikelgroepen om welk artikel het ging.
Wanneer u in Geavanceerd Centraal beheer een leverancier selecteert, dan blijft die selectie bewaard voor als u later terugkomt. Daarnaast wordt deze selectie ook gebruikt als u naar het beheer van Centraal Beheer gaat, zodat u direct bij de juiste leverancier de instellingen kan wijzigen.
Probleem opgelost waardoor er bij de artikel-, medewerker- en relatiekaarten een veld kon verdwijnen of linksboven blijven vasthangen.
De artikel, relatie en medewerker kaartlayout editor kan de layout nu ook bewerken als er een foutieve selectielijst aan een integer veld toegekend is.
Als er in de kaartlayout editor een ongeldige waarde wordt ingevoerd bij Max. regels geeft het programma nu geen exceptie meer.
Het beheer van de artikel snelknoppen slaat nu de meeste* artikelnummers van de knoppen weer op op de manier dat de Touch Screen Kassa ze ook kan lezen.
*Artikelnummers hoger dan 999.999.999 worden op een Qlijn specifieke manier opgeslagen. TSK kan sowieso niet overweg met deze nummers dus het heeft ook weinig nut als deze ze in leest.
Wanneer er op een snelknoppen indeling een standaard hoofd- en subgroep was ingesteld en vervolgens groepen verwijderd werden kon u in de situatie komen waar er fout optrad omdat de software een standaard subgroep probeerde in te stellen voor een niet bestaande hoofdgroep. Het programma zet de standaard subgroep nu dan automatisch uit.
De BTW kan nu per landcode ingesteld worden. Per filiaal kan een landcode gekozen worden. De landcodes kunnen echter nog niet beheerd worden.
Bij betaalwijzen kan nu niet meer door de klant een EFT-betaalwijze worden toegevoegd.
De klant heeft niks aan deze zelf aangemaakte EFT-betaalwijzen omdat ze niet gekoppeld zijn aan een apparaat.
Probleem verholpen waardoor het opslaan van printerlayout instellingen soms crashte. Ook wordt bij het opkomen van het scherm nu alles goed getoond.
Nieuwe instelling die het mogelijk maakt om in de kassa bij het bonoverzicht ook bonnen van de andere werkplekken op je eigen filiaal te tonen.
Uw eigen filiaal en werkplek worden voortaan vetgedrukt weergegeven zodat het makkelijker is de instellingen voor uw eigen werkplek te veranderen.
De instellingen zijn slimmer geworden. Ze weten nu bij welke module ze horen en zullen zich niet meer laten zien wanneer een klant die niet heeft.
De modulering van de instelling Media // Basismap
is eraf gehaald omdat deze te alle tijde instelbaar moet zijn voor printlay-out afbeeldingen.
De instelling Inloggen na elke actie was onterecht gemoduleerd op de Q1105_Uurregistratie module, dit is nu niet meer zo.
Bij instellingen printerlayout houdt de instelling "Automatisch afdrukken bij afrekenen" nu ook rekening met de gekozen werkplek ipv de instelling van de huidige werkplek te tonen en aan te passen.
Bij Beheer > Instellingen > Printlayouts
De kassa interface layout editor verwijdert nu onbekende widgets uit de layout. Dit voorkomt problemen door widgets die nog in de layout staan die bij een module horen die niet actief is.
Bij dubbelklikken in het grid op de tekst "geen gegevens" kwam er een exceptie naar boven.
Keuze Tafel tussenbon verwijderd aangezien deze overbodig was. Tussenbonnen worden namelijk geprint via het type Tussenbon.
Het is nu mogelijk om het vergrendelen van de verhouding van een afbeelding ook aan en uit te zetten als de afbeelding eenmaal in de layout staat. Het vinkje werkte al op het moment dat de afbeelding werd toegevoegd.
Nieuw overzicht Verloop. Het verloopoverzicht laat aan de hand van de datumfilters verschillende weergaven zien. Filter Weergave 1 dag Per uur Meerdere dagen Per dag 1 week Per dag Meerdere weken Per week 1 maand Per dag Meerdere maanden Per maand 1 jaar Per week Meerdere jaren Per jaar
Probleem verholpen waardoor bij het afdrukken van kassabonnen op bon vanuit het kassabonnen overzicht er een exceptie kon optreden.
Aanpassing aan de tekst Kassabonnen "( omzet, kas in & kas uit" de komma is eruit omdat dit problemen kon geven bij klanten die het csv bestand in excel openen en er staat nu een ) achter.
In het overzicht voor kassabonnen, facturen en orders worden registraties zonder een betaling nu wel getoond.
Als u een voorraadregel selecteert, dan wordt nu ook de voorraadhistorie weer in de onderste tabel getoond.
Het automatisch starten van de kassa is tijdelijk uitgeschakeld omdat dit nog problemen geeft. Streven is om dit in de volgende update weer werkend te hebben.
Het is nu mogelijk om aan te zetten dat bij het maken van een order in de kassa automatisch de ordertickets afgedrukt worden.
De Instelling zit onder Instellingen > Afdrukken > Order tickets afdrukken en staat standaard uit.
De Yomani (Vic 1.07) koppeling ondersteund nu het ontvangen van status berichten van de terminal. Om deze berichten te krijgen dient dit aangezet te worden in de terminal.
Het is nu mogelijk om de tekst te vervangen die getoond wordt op de snelknop als "Toon vrije voorraad" aan staat.
Nieuwe functie i.v.m. BTW-wissel: Keuze uit "Meenemen" of "Hier opeten". Uitleg hierover kunt u lezen bij Meer info.
Er kan nu tekst worden opgegeven bij tafels. Er kan via beheer per tafel worden aangegeven of er actief om een tekst gevraagd moet worden. Ook kun je handmatig altijd een tekst toevoegen door in de bon op het potloodje te klikken dat verschijnt als er een tafel geselecteerd is.
Bij het toevoegen van een tekstregel, het invullen van een artikelomschrijving en het invullen van de reden retour kunt u nu meerdere regels tekst invullen.
Op artikelen die op 'Vraagom prijs' staan wordt nu ook het eventuele kortingspercentage toegepast (kortingspercentage van de relatiekaart, prijsgroepen of salesprijzen).
Als u in de kassa op de Crediteren-knop drukt zullen nu in het overzicht alleen nog bonnen staan die gecrediteerd kunnen worden.
Wanneer u in de kassa op de tafelknop klikt wordt er een overzicht gegeven van alle tafels. Nu wordt er behalve de status van de tafel ook getoond hoe lang iemand al niet bediend is of (indien deze persoon al langer dan de maximaal ingestelde tijd aan de tafel zit) hoeveel tijd hij daar al te lang zit.
Wanneer een medewerker niet geautoriseerd is om het tegoed of de spaarpunten te zien zal dit nu in de kassa ook niet meer weergegeven worden in de plaats daarvan zal er dit staan ###. Als je naar een medewerker wisselt die het wel mag zien zal het weer verschijnen.
Knop "BTW-wissel" hernoemd naar "BTW-wijze" aangezien dit ook de daadwerkelijke functie van de knop is.
In het overzicht van bonnen in de kassa zal nu ook het tafelnummer erbij staan als dat van toepassing is.
De koppeling met de Xenta PIN terminal is nu stabieler en sneller.
Er wordt nu direct gecommuniceerd met de Xenta op basis van de code base die ook gebruikt wordt voor de Yomani ipv via de DLL's van Atos. Eventueel is de oude aansturing via de DLL nog beschikbaar door bij de PIN configuratie te kiezen voor "Oude: Xenta/Xion" hij zal echter automatisch bij klanten met een Xenta die nieuwe aansturing gebruiken.
Geheugenfout in CCV 2-staps koppeling verholpen.
Geheugenfout verholpen bij het achteraf leeg maken van de display van de Payter betaalterminal.
Geheugenfout in de aansturing van Atos betaalterminals verholpen. Gaat om:
Probleem verholpen welke een geheugenfout kon veroorzaken bij het afsluiten van de kassa.
Wanneer een bestelbon volledig gebreukt werd kon er een databasefout optreden.
Probleem verholpen waardoor in sommige gevallen modal popups niet direct van het scherm gehaald werden nadat ze gesloten waren.
Het scannen van verkoopfacturen keek niet goed naar zijn autorisatie.
De autorisatie van de kasboekknop keek niet goed naar de individuele autorisatie op dag/week/maand/jaar tab waardoor de knop onterecht uitgeschakeld kon zijn.
Als er een medewerker wordt toegevoegd aan het aanmeldscherm, dan staan de teksten nu niet meer over elkaar heen.
Het programma crasht niet meer als er Retour wordt gekozen in de kassabonregel popup terwijl er geen geselecteerde regel is. Tevens wordt de popup nu automatisch verborgen als de fout toets een regel verwijderd omdat deze naar 0 gaat.
Probleem verholpen waardoor het programma crashte als er tijdens het sluiten van het kassascherm toetsenbord invoer binnenkwam.
Probleem verholpen waardoor de kassa twee keer om de prijs vroeg voor een artikel met open prijs. Het probleem trad alleen op als het artikel werd gescand met de barcode scanner en de prijs vervolgens werd bevestigd met de ENTER toets op het fysieke toetsenbord.
Het icoontje op de kassabon naast de gekozen klant werd niet meer volledig weergegeven.
De tafelplattegrond sprong in sommige gevallen terug naar zijn grote scherm wanneer dat nog niet moest.
Het is niet meer mogelijk om vanuit de kassa terug te gaan naar het hoofdmenu als in de kassa het aanmeldscherm ervoor staat.
Er wordt nu weer een bestelbon gemaakt als de instelling "Altijd bestelbon maken" aan staat.
Kastelling gaat nu goed om met negatieve bedragen.
Als er wordt over gepind slaat het programma nu weer op hoeveel de klant terug krijgt. Dit geld ook voor contant.
De Master/Slave-synchronisatie kan nu ook kleur- en maatgegevens van de artikelen synchroniseren.
Uitbreidingen in de Master/Slave-synchronisatie
Sales- en prijsgroep gegevens worden nu ook gesynchroniseerd in Master/Slave-configuraties. De sales- en prijsgroepen moeten echter wel aangemaakt worden voordat de Slaves ingericht worden omdat de Slaves nog niet in staat zijn automatisch de benodigde kolommen te maken.
De Master/Slave-synchronisatie werkt nu ook met onverdichte bonnen.
Nieuwe optie: Offertes. Van een offerte kan een order of factuur gemaakt worden. Tevens is het mogelijk om een offerte te annuleren of de annulering op te heffen.
Het afdrukken van pakbonnen ging mis als er artikelen met kortingen in de pakbon zaten.
Snelknoppen opgeslagen met deze versie kunnen niet ingelezen worden door TSK.
Snelknoppen opgeslagen met deze versie kunnen niet ingelezen worden door TSK.
De mogelijkheid om ervoor te kiezen dat bij het starten van het programma automatisch de kassa gestart wordt veroorzaakt problemen met de fout herstel van de kassa. Deze optie UIT LATEN STAAN!
Het is nu instelbaar dat pas na een minimaal aantal ingevulde karakters de zoekopdracht automatisch uitgevoerd wordt tijdens het selecteren en beheren van artikelen en relaties.
N.B.: M.b.v. de knop rechts van het zoekveld kan nog te allen tijde de zoekopdracht uitgevoerd worden ongeacht het aantal tekens van de zoekopdracht.
Gebruik dit bij zeer grote artikel- en relatielijsten. Aangezien de lijst direct vernieuwd wordt tijdens het intypen van de zoekopdracht kan er soms een hapering optreden bij zeer grote lijsten. Wanneer het minimaal aantal bijvoorbeeld op drie wordt gezet wordt voorkomen dat de lijst bij het openen volledig wordt ingelezen en is het aantal gevonden bestandskaarten door het filter een stuk beperkter.
Aan een order kan nu een soort toegewezen worden. Deze ordersoorten kunnen zelf beheerd worden vanuit Beheer > Verkoop > Ordersoort. Van ieder soort kan een knop in de kassalay-out gezet worden zodat vanuit de kassa de nieuwe order direct dit soort toegewezen krijgt.
Het is nu mogelijk om op de afrekenbon het bijbehorende cafetaria bestelbonnummer af te drukken.
Van alle overzichten wordt nu de volgorde en breedte van de kolommen (per medewerker) onthouden wanneer deze wordt aangepast. M.b.v. de optie 'Herstel kolomindeling' in het contextmenu van het overzicht (rechts klikken) kan de standaardindeling weer teruggezet worden.
Selecteren van relaties/artikelen: De ingevulde zoekopdracht wordt onthouden voor een volgende keer.
De autorisatie word nu opnieuw ingelezen wanneer er iets aan gewijzigd wordt. U hoeft dus niet meer eerst de medewerker af en aan te melden.
Er is onderaan het menu een keuze bijgekomen "Maak backup".
De mogelijkheid toegevoegd om ervoor te kiezen dat bij het starten van het programma automatisch de kassa gestart wordt. Dit kan uiteraard bij Beheer > Instellingen > Instellingen ingesteld worden. De instelling staat onder Kassa en heet "Open kassa bij programma start". Standaard staat dit uit.
Bij het lang indrukken van de knoppen prijs aanpassen, korting % of korting bedrag wordt de oorspronkelijke waarde weer hersteld.
Een (deels) aanbetaalde verkooporder kan nu niet meer geannuleerd worden. Wanneer u deze toch wilt annuleren dan hiervan eerst een kassabon of factuur maken en de kassabon of factuur daarna gaan crediteren.
Het BTW-percentage zal vanaf nu automatisch overgenomen worden van het laatst ingevulde jaar, wanneer er een BTW-percentage wordt opgevraagd van een niet-ingevuld jaar.
Het informatiescherm toont nu ook welke modules uitgeschakeld zijn via de module selectie scherm. Het module selectie scherm kan geopend worden door te klikken op de lijst van modules en vervolgens de toets combinatie <CTRL> + <ALT> + <HOME> in te drukken.
Geheugenfout verholpen in artikelbeheer met kleuren en maten.
Geheugenfout in de printlayouts verholpen.
Probleem opgelost: Geen foutmelding meer bij wijzigen inkooplevering van een voorgaand jaar.
Het is nu mogelijk een regel van een verdichte kassabon te selecteren.
Als er bij inkoopopdrachten op Levering werd geklikt terwijl er geen opdracht geselecteerd was dan crashte het programma. Dit wordt nu afgevangen bovendien zal de knop nu ook uitgeschakeld zijn als er geen opdrachten zijn.
Wanneer een regel wordt tegengeboekt, dan wordt het kortingspercentage weer overgenomen en het kortingsbedrag wordt ook tegengeboekt. Wanneer een regel wordt bijgeboekt, wordt alleen het kortingspercentage overgenomen.
Op de ordertickets wordt nu het correcte aantal producten voor dat label afgedrukt.
Via selectie bewerken kan nu niet meer het veld Nummer
aangepast worden op de artikel-, medewerker- en relatiekaarten.
Externe orders (via de API ingevoerd) worden nu op verschillende plaatsen in de Q-line meegenomen in overzichten, zoals Verkooporders > Productlijst en het dagtotaal. De "normale" orders werden wel getoond maar hier zaten de externe orders nog niet bij.
EFT-bon afdrukken op verkooporder bon werkt nu.
Probleem verholpen waardoor het programma crashte als u het menu Overige koos en vervolgens een nummer op het toetsenbord indrukte.
Het is nu niet meer mogelijk de geboekte BPE van een reeds opgeslagen kassabonregel te wijzigen. Dit had geen effect op de opslagen kassabon, maar wel op het eventuele bedrag dat nog afgerekende diende te worden.
Probleem verholpen waardoor na een tijdelijk probleem met een printer (zoals papier op) de print opdrachten die tussentijds binnen gekomen waren en waar geen backup printer voor ingesteld is in de wachtrij bleven staan totdat er een nieuwe bon afgedrukt moest worden of het programma herstart werd.
Kassa blijft niet meer hangen als geprobeerd wordt deze te sluiten terwijl het kasboek geopend is.