Kopie bewerken actie toegevoegd voor de bereidingswijzen, bijverkoop, vervangend artikel en menu groepen.
Nieuwe voucherinstelling toegevoegd waarmee ingesteld kan worden of de voucher wel of niet van toepassing is op de bereidingswijzen van het hoofdartikel waarop deze wordt verzilverd. Deze staat standaard aan om het oude gedrag te waarborgen.
Je kan nu een terugkerende periode instellen op sales en acties, waarmee je specifieke dagen/uren kunt bepalen waarop de actie geldig is, zoals tijdens een "happy hour". Daarnaast is het mogelijk om de einddatum van een Sale & Actie uit te schakelen, waardoor deze permanent actief blijft vanaf de ingestelde begindatum.
Cadeaupassen hebben nu een "minimumsaldo". Dit is standaard 0 om het bestaande gedrag te waarborgen.
Opgelost dat het niet mogelijk was om webhook instellingen voor een bepaalde filiaal(groep)/werkplek actief te zetten, indien de bovenliggende instellingen niet actief waren.
Het laden van de artikelsnelknoppen verloopt aanzienlijk sneller wanneer de database niet lokaal is, vooral wanneer de minimale prijs op de snelknoppen wordt weergegeven.
Maakbon profielen ondersteunen nu afwijkende instellingen voor meenemen/hier opeten van een normale bestelling/verkooporder.
Opgelost dat de werkplekken onder een filiaal in het filialenbeheer telkens verdubbeld werden wanneer de lijst werd vernieuwd of wanneer je in en uit de bewerkmodus ging.
Opgelost dat het mogelijk was om print lay-outs te bewerken of migreren zonder over de daarvoor vereiste autorisatie te beschikken.
Opgelost dat het mogelijk was om print lay-outs te bewerken of migreren zonder over de daarvoor vereiste autorisatie te beschikken.
Opgelost dat autorisatierechten voor autorisatiegroep gegevens in 'Verkoop\Soorten' direct worden opgeslagen (Raadplegen en Wijzigen standaard niet-geautoriseerd) bij het toevoegen van een nieuwe verkoopsoort
Het is nu mogelijk om per unieke leverancier inkoopopdrachten aan te maken vanuit een todolijst
(nieuwe Todolijsten instelling 'Inkoop opdrachten leveranciers inlezen gedrag')
Het is nu mogelijk om via de nieuwe instelling 'Inkoopopdracht datum controle op vandaag of in de toekomst' af te dwingen dat de opdrachtdatum van een inkooporder geen datum in het verleden is.
Opgelost dat het filteren op basis van artikel in de baklijst overzichten de Q-line doet crashen.
Opgelost dat het leverdatum filter bij de baklijst overzichten niet correct werkte.
Opgelost dat het filteren op basis van artikel in de baklijst overzichten de Q-line doet crashen.
Slave kassa's hebben nu ook toegang tot het overzicht "Baklijst order", waarin de filiaalorders worden weergegeven.
De gekozen locatie op het keukenscherm wordt nu onthouden.
De POS houdt nu ook rekening met de voorraad van onderliggende ingrediënten. Als deze ingrediënten op zijn, kan het hoofdartikel immers niet meer worden bereid. Hierbij wordt wel nog steeds rekening gehouden met de instelling Kassa - Snelknoppen - Dagvoorraad gedrag
, die bepaalt of de actie direct geblokkeerd wordt of dat er gevraagd wordt of het artikel toch nog geboekt mag worden.
Het veld "Vraag om" op de artikelkaart is uitgebreid met de nieuwe optie "Vraag aantal". Daarnaast is een nieuw veld toegevoegd: "Speciaal gedrag", met onder andere de optie "Inname artikel".
Een innameartikel kan slechts even vaak ingenomen worden als het aantal keren dat het in dezelfde transactie ook wordt uitgegeven. De uitgifte van een innameartikel gebeurt automatisch wanneer dit artikel als component is toegevoegd aan een samengesteld artikel dat verkocht wordt.
Het keukenscherm kan nu de oorspronkelijke bron van een keukenbon laten zien. Hier voor moet de volgende instelling aangezet worden: Keukenmanagement - Layout - Orderbron tonen
.
Voor de afdruk-knop in het relatie- en artikel informatiescherm van de POS is nu autorisatie toegevoegd, in te stellen in autorisatiegroepen onder 'POS/Informatie afdrukken
Het is nu mogelijk om in te stellen dat een medewerker overzicht alleen afgedrukt kan worden als er geen openstaande tafels meer aanwezig zijn.
Het is nu mogelijk om op een kortingsknop in te stellen of de korting op de regel of de hele bon toegepast moet worden.
Het is nu mogelijk om in te stellen dat een activiteit automatisch wordt gesloten bij het afmelden of wisselen van een medewerker in de qline
De knop "Kies THT-datum" bij het etiketteren in de POS is nu naast de knop "Kies sales & acties" geplaatst, zodat het numerieke toetsenblok ook op lagere resoluties goed leesbaar blijft.
De knop "Kies THT-datum" bij het etiketteren in de POS is nu naast de knop "Kies sales & acties" geplaatst, zodat het numerieke toetsenblok ook op lagere resoluties goed leesbaar blijft.
De vrije voorraad op de bonregel en snelknoppen wordt nu anders weergegeven. In plaats van dat de voorraad direct visueel wordt verminderd met het aantal aangeslagen artikelen, wordt dit aantal nu apart achter de voorraad getoond.
Lost sporadische crash op bij klikken op bonregels.
Lost sporadische crash op bij klikken op bonregels.
Opgelost dat het openen van de artikelinformatie-pop-up in de POS merkbare vertraging kon veroorzaken bij een groot aantal artikelkaart lay-outvelden (bijvoorbeeld door veel filialen).
De vertraging kon ook optreden wanneer de pop-up uiteindelijk niet werd getoond, maar de instelling Informatiepop-up tonen bij aanslaan
wel was ingeschakeld. Dit komt omdat er pas na de vertraging wordt bepaald of er informatie is om te tonen of niet.
Bij het selecteren van een vervangend artikel wordt nu de volledige regel vervangen en het oorspronkelijke aantal overgenomen.
Opgelost dat het schermtoetsenbord niet naar voren kwam als je vanuit de POS de kies artikel/kies relatie knoppen gebruikte.
Er is een autorisatie toegevoegd die bepaalt of een medewerker een "vraag om prijs" artikel mag aanslaan in de POS. Standaard staat deze autorisatie ingeschakeld voor elke autorisatiegroep.
Opgelost dat Q-line kon crashen wanneer de optie "Print etiket en voeg toe aan bon" werd gebruikt om een artikel te etiketteren, nadat enkel de POS herstart was (en niet de volledige Q-line).
Opgelost dat Q-line kon crashen wanneer de optie "Print etiket en voeg toe aan bon" werd gebruikt om een artikel te etiketteren, nadat enkel de POS herstart was (en niet de volledige Q-line).
Opgelost dat een foutmelding optrad wanneer een artikel met een plastic wegwerpverpakking werd aangeslagen op een bon met afwijkende consumptielocaties per regel.
Opgelost dat een foutmelding optrad wanneer een artikel met een plastic wegwerpverpakking werd aangeslagen op een bon met afwijkende consumptielocaties per regel.
Opgelost dat regels van keukenbonnen waren niet zichtbaar waren op het tabblad "Afhandelen" wanneer de instelling "Acties per bon" ingeschakeld was.
Bugfix voor crash van de qline bij het opstarten als de instellingen 'Open kassa bij programma start' en 'Automatisch afmelden bij uitloggen' beide actief zijn
Opgelost dat het in de POS mogelijk was om een cadeaupas handmatig op te waarderen, ondanks dat handmatige invoer was uitgeschakeld in de instellingen van die cadeaupas.
Opgelost dat het in de POS mogelijk was om een cadeaupas handmatig op te waarderen, ondanks dat handmatige invoer was uitgeschakeld in de instellingen van die cadeaupas.
Opgelost dat het openen van de artikelinformatie-pop-up in de POS merkbare vertraging kon veroorzaken bij een groot aantal artikelkaart lay-outvelden (bijvoorbeeld door veel filialen).
De vertraging kon ook optreden wanneer de pop-up uiteindelijk niet werd getoond, maar de instelling Informatiepop-up tonen bij aanslaan
wel was ingeschakeld. Dit komt omdat er pas na de vertraging wordt bepaald of er informatie is om te tonen of niet.
Opgelost dat het openen van de artikelinformatie-pop-up in de POS merkbare vertraging kon veroorzaken bij een groot aantal artikelkaart lay-outvelden (bijvoorbeeld door veel filialen).
De vertraging kon ook optreden wanneer de pop-up uiteindelijk niet werd getoond, maar de instelling Informatiepop-up tonen bij aanslaan
wel was ingeschakeld. Dit komt omdat er pas na de vertraging wordt bepaald of er informatie is om te tonen of niet.
Opgelost dat de arrangementkorting verloren ging wanneer het verwijderen van een arrangementkortingsartikel op een tafel ongedaan werd gemaakt.
Opgelost dat de arrangementkorting verloren ging wanneer het verwijderen van een arrangementkortingsartikel op een tafel ongedaan werd gemaakt.
Opgelost dat het keukenscherm crashte zodra je een keukenbon afhandelde i.c.m. de Keukenmanagement - Acties per bon
instelling.
Het pasnummer veld van de relatiekaart ondersteunt nu meerdere pasnummers. Elke regel van het pasnummer veld staat voor een pasnummer. Daarnaast ondersteunt de "Lees pas" functionaliteit nu ook meerdere pasnummers. Het webhook relatie object binnen sessies geeft nu naast cardNumber
, ook alle pasnummers terug onder de noemer cardNumbers
.
Tenslotte is de relatieimport functionaliteit hier ook voor aangepast. Het ondersteunt nog steeds het invoeren van een enkele pasnummer, echter kan je daarnaast ook gelijk meerdere pasnummers importeren, door er een JSON encoded array van te maken in de CSV: "[""pasnummer1"",""pasnummer2""]"
Opgelost dat als je een nieuwe relatie aanmaakt, de relatie budgetten van andere relaties ingevuld stonden op de nieuwe relatie.
Opgelost dat als je een nieuwe relatie aanmaakt, de relatie budgetten van andere relaties ingevuld stonden op de nieuwe relatie.
Opgelost dat artikelen met etiket_printen_per
op 0 toch als orderticket verschenen in de productielijsten.
Opgelost dat de order leverdatum periode filter niet meer functioneerde, het filterde altijd alsnog op basis van de datum waarop de order aangemaakt was.
Er is een nieuw filter toegevoegd voor het telpercentage van de cycle counts.
Nieuwe cycle count optie "Artikelen zonder voorraad tellen" is toegevoegd en staat standaard ingeschakeld. Als deze optie uitgeschakeld is en er wordt een cycle count ingepland, worden artikelen met een voorraad van 0 niet meegenomen in de telling.
Opgelost dat het tonen van de cycle count planning een SQL-foutmelding gaf wanneer er een ingeplande cycle count zonder regels was.
Opgelost dat cyclecounts in v60.8.0 niet meer konden worden opgeslagen (vanwege db-fout in nieuwe happy hour feature in sales-en-acties)
Er was een specifieke, kleine schemamigratie die elke keer bij het opstarten uitgevoerd werd. Alhoewel deze migratie niets doet áls deze al is uitgevoerd, veroorzaakte het toch een zgn. AccessExclusiveLock
.
Als je dan tegelijkertijd ook een Slave aan het maken was, kon het voorkomen dat meerdere queries (en dus kassa's) vastliepen totdat dat proces voltooid was. Zowel het opstarten van directe kassa's als Slave-kassa's werd hierdoor geblokkeerd.
Elke kassa moet geüpdate worden naar deze versie om te voorkomen dat dit probleem blijft optreden.
Tevens veroorzaakte dit een rechtenprobleem als je niet gebruik maakte van een gebruiker met de admin_role
.
Nieuw "betaal status" veld toegevoegd aan de verkooporder print lay-out, en indirect ook aan de print lay-outs die daar gebruik van maken (zoals de orderticket print lay-out). Dit veld geeft simpelweg "BETAALD", "DEELS BETAALD" of "NIET BETAALD" aan.
Bestelnummer op de kassabon wordt nu op dezelfde manier geformatteerd als op het keukenscherm en de bestelbon.
Oude gedrag was namelijk dat bestelnummer 0 werd omgezet naar 1000, en dat niet werd gekeken naar de instelling "Aantal zichtbare cijfers bestelnummer", maar altijd 3 cijfers gebruikt werden.
Bij het beheer van een printlay-out zie je nu ook de zogenaamde "datacode" van een variabel veld. Dit is waardevol bij het opsporen van problemen met printlay-outs.
Bij overzichten waar je kunt filteren op bonnummer, kun je nu ook op een gedeelte van het nummer filteren.
De order (ticket) printlay-out in het nieuwe printsysteem bevat nu ook een dagelijks leveringsnummer. Dit nummer geeft aan de hoeveelste order het is die op de betreffende leverdatum geleverd zal worden.
Het wel of niet aanmaken van bonnen voor het keukenscherm voor orders die via de API zijn aangemaakt is nu niet meer afhankelijk van de instelling api.afdrukken.order_printen
.
Nieuwe webhook moveSession
die afgaat als een bestelling in zijn geheel van de ene naar de andere tafel verplaatst wordt. Dit is dus anders dan de reeds bestaande mergeSession
, die alleen afgaat als twee tafels gecombineerd worden.
Bij het toewijzen van printlayouts kun je nu ook de "online printer" toewijzen. Hiermee delegeren we het printen naar mpluskassa.online, maar houden we de toewijzingen wel op één locatie.
De filters op de bestandskaarten tonen nu het aantal keer dat elke filteroptie voorkomt. Deze aantallen worden automatisch bijgewerkt op basis van de actieve filters.
De leveranciersfilter toont nu opnieuw de naam van de leverancier, en de BTW-codefilters tonen voortaan ook de bijbehorende percentages op basis van de landcode van het huidige filiaal.
Aangezien cadeaupassen nu een minimumsaldo hebben, geeft getGiftcardTypes
dit ook terug in giftcardType::minimumBalance
.
Het relatie saldo is nu opgesplitst in "Factuurkrediet" en "Rekeningsaldo". Het oorspronkelijke saldo-veld blijft bestaan onder de naam "Totale saldo". Openstaande factuurbedragen worden verwerkt in het factuurkrediet, terwijl het daadwerkelijk geboekte saldo van een relatie onder rekeningsaldo wordt weergegeven. Er is een instelling gemaakt die een eenmalige migratie uitvoert. Na de migratie is het niet meer mogelijk om terug te keren naar het samengevoegde saldo.
Na de migratie kan er afgerekend worden met het rekeningsaldo, mits de bijbehorende betaalwijze is ingeschakeld. Onafhankelijk van de kredietlimieten kan worden ingesteld wat de minimale en maximale bedragen van het rekeningsaldo moeten zijn. Het saldo-overzicht is bijgewerkt om zowel het rekeningsaldo als het factuurkrediet afzonderlijk te tonen, en het saldo-beheer item is bijgewerkt om het nieuwe rekeningsaldo te kunnen corrigeren. Indien nodig kan het factuurkrediet ook worden gecorrigeerd met behulp van de geavanceerde modus.
Opgelost dat het niet mogelijk was om een slave te trekken van een administratie indien die administratie ooit eens wijn geserveerd heeft/mes en vork geplaatst heeft op een tafel d.m.v. het keukenscherm. Je kreeg dan een foutmelding omtrent "verk_order_course_action".
Opgelost dat het niet mogelijk was om een slave te trekken van een administratie indien die administratie ooit eens wijn geserveerd heeft/mes en vork geplaatst heeft op een tafel d.m.v. het keukenscherm. Je kreeg dan een foutmelding omtrent "verk_order_course_action".
De bon regelblokken en datum velden van het nieuwe print lay-out systeem ondersteunen nu ook automatische text wrapping tijdens het uitprinten. Indien de tekst dus niet meer past binnen een kolom, zal de tekst voortgaan op een volgende regel.
Bij het maken van een databaseverbinding worden er nu waarschuwingen gegeven over slechte wachtwoordkwaliteit, dat houdt ook in wachtwoorden die historisch gezien vaak gebruikt werden. Vanwege compatibiliteit blokkeren we het gebruik van slechte wachtwoorden nog niet volledig.
Kleine bonprinter tweaks i.c.m. met het nieuwe print lay-out systeem:
Bij het synchroniseren van Instellingen nemen we voortaan ook altijd de instellingen van filiaal 1 mee. In sommige gevallen is het namelijk nog steeds zo dat de API naar de instellingen van filiaal 1 kijkt (dit is uiteraard wel onwenselijk, en wordt ook op een ander spoor opgelost).
Bij het synchroniseren van Instellingen nemen we voortaan ook altijd de instellingen van filiaal 1 mee. In sommige gevallen is het namelijk nog steeds zo dat de API naar de instellingen van filiaal 1 kijkt (dit is uiteraard wel onwenselijk, en wordt ook op een ander spoor opgelost).
Snelknoppen alfabetisch sorteren doet nu een "natural sort", dus 1, 2, 11, 22 en niet: 1, 11, 2, 22. Ook wordt er niet meer gelet op hoofdletters, het wordt dus "appel", "Banaan", "peer".
Bij het afdrukken van productielijst labels worden de labels gesorteerd op afhaalt tijdstip en leverdatum.
Verbeterde unicode ondersteuning.
Als je kaartbeheer opent met een ongeldige selectielijst-query, dan zie je nu in de foutmelding om welk veld het gaat.
Als je kaartbeheer opent met een ongeldige selectielijst-query, dan zie je nu in de foutmelding om welk veld het gaat.
Opgelost dat herhalingen van facturen, orders of cycle counts niet meer correct werden uitgevoerd wanneer er geen specifieke datums waren ingesteld.
Opgelost dat willekeurige werkpleknummers (bijvoorbeeld een sprong van 10 naar 100) niet correct werden verwerkt in de filiaal- en werkplekselectie na het invullen van een licentienummer.
Master/slave synchronisatie van de taptik totalen en historie van de seriele koppelingen verwerkt nu ook wijzigingen en niet alleen nieuwe records.
Verhelpt probleem dat er soms bij wat EAN13 barcodes moesten zijn een nul was voorgevoegd (UPC naar EAN13 conversie) in plaats van dat de checksum achteraan was toegevoegd.
Dit ging niet altijd mis omdat blijkbaar niet alle bonprinters het zelfde werken op dit punt en bovendien het alleen gebeurde als de 12 cijfers een geldige UPC barcode waren (1 op 10 kans). Het programma doet het nu zelf zodat we niet meer printer afhankelijk zijn.
Lost probleem op dat inladen van licentie zonder werkplek toewijzingen in een nieuwe database een foutmelding geeft.
Foutmelding:
Er is een communicatiestoring opgetreden.
Controleer ASUB uw internet connectie!
Detail bericht:
Kan geen VALUES lijst maken voor een lege lijst.
Opgelost dat bij de verkoop van een samengesteld artikel, waarvan een component op een ticket geprint moet worden, er wel een bon werd afgedrukt, maar zonder de verwachte informatie erop.
Opgelost dat bij de verkoop van een samengesteld artikel, waarvan een component op een ticket geprint moet worden, er wel een bon werd afgedrukt, maar zonder de verwachte informatie erop.
Opgelost dat het onderste transportbedrag op een regelblok van het nieuwe print lay-out systeem per ongeluk ook het eerste bedrag van de volgende pagina meenam.
Opgelost dat het onderste transportbedrag op een regelblok van het nieuwe print lay-out systeem per ongeluk ook het eerste bedrag van de volgende pagina meenam.
Sorteren van de tafellijst op relatienaam let nu niet meer op hoofdlettergebruik.
Het laden van Instellingen > Instellingen is aanzienlijk versneld. Hoe meer filialen er in de administratie aanwezig zijn, hoe groter het snelheidsverschil. Op tragere systemen is de verbetering bovendien extra merkbaar.
Opgelost dat de sortering en groepering van kolommen niet altijd correct werd opgeslagen. Daarnaast is opgelost dat bij het aanpassen van een filter in het artikelprestatie overzicht, een eventuel bestaande kolomgroepering verloren ging.
Opgelost dat de sortering en groepering van kolommen niet altijd correct werd opgeslagen. Daarnaast is opgelost dat bij het aanpassen van een filter in het artikelprestatie overzicht, een eventuel bestaande kolomgroepering verloren ging.
Opgelost dat een nulstelling van een todolijst enkel het aantal op 0 zette, terwijl het totale aantal ongewijzigd bleef.
Opgelost dat een nulstelling van een todolijst enkel het aantal op 0 zette, terwijl het totale aantal ongewijzigd bleef.
Uitprinten d.m.v. het nieuwe print lay-out systeem geoptimaliseerd.
Herstelt probleem dat als de kassa (niet het hele programma) herstart werd de initializatie van de Wordline/Ingenico terminal mislukte terwijl dit de eerste keer goed gegaan was.
Als je probeerde in de POS je wachtwoord te wijzigen (door de medewerkerknop langdurig in te drukken), crashte de Q-line als je op dat moment geen Master-connectie had. Nu krijg je een mooie melding.
Als je probeerde in de POS je wachtwoord te wijzigen (door de medewerkerknop langdurig in te drukken), crashte de Q-line als je op dat moment geen Master-connectie had. Nu krijg je een mooie melding.
Verhelpt probleem dat als je licentie nummer handmatig uit de database haalt en een andere licentie inlaad het kon gebeuren dat hij steeds opnieuw om een licentie vroeg.